Začíname vo fitness centre

Odkladáte návštevu posilňovne? Neviete, čo Vás tam čaká a ako sa rýchlo zaradiť medzi cvičiaci nadšencov? Posilňovňa Vám pomôže vytvarovať telo aj zhodiť nejaké to kilo. Prečítajte si nasledujúce riadky, ktoré Vám pomôžu sa orientovať ...


Power Plate - fitness centrum Hany Bany

Hovoríte, že do klasickej posilňovne Vás už nikto nedostane? V tom prípade musíte vyskúšať modernú a revolučnú technológiu vo fitness, s ktorou uvidíte výsledky za 10 min. Power plate pracuje na báze mimovolných telesných reflexov. Sú vyvolané špeciálna vibrácií pôsobiacich na vysoký počet svalových vlákien, ktoré nie sú pri bežnom tréningu ovplyvniteľná. Umožňuje tak cvičenci ľahký, bezpečný a vysoko efektívny tréning, keď za pouhých 10 minút dosiahne rovnaké výsledky ako pri bežnom cvičení trvajúcom 1 až 1,5 hodiny. Tento stroj využijú hlavne tí, ktorí vidia radi okamžité výsledky.

Je určený aj pre tých z Vás:

* Ktorým úplne nevyhovuje odporový tréning,
* Ktorí chcú predísť osteoporóze a chcú zosilniť kostnú hmotu,
* Ktorí potrebujú rehabilitáciu po úraze,
* Ktorí si chcú zlepšiť výkonnosť,
* Ktorí chcú odbúrať celulitídu
* Ktorí chcú zlepšiť flexibilitu a predísť zraneniam,
* Ktorí chcú tonizovat svalstvo

Power Plate (www.fithanybany.cz)

Tento stroj nájdete vo fitness centre Hany Bany, ktoré má svoje pobočky v Prahe, Brne, Hradci Králové, Pardubiciach, Uh. Hradisku a Znojme. Cvičenie na týchto strojoch je jednoduché a neustále ste pod vedením vyškoleného trénera, ktorý na Vás dohliada. Je to úžasný spôsob, ako čo najrýchlejšie vyladiť vašu postavu a ak tento stroj vyskúšate vo fitness centre Hany Bany, Váš postoj k cvičeniu sa určite zmení.

Stroj VACU SHAPE

Ďalším vysoko efektívnym strojom, ktorý môžete vyskúšať vo fitness centre Hany Bany je Vacu Shape! Tento stroj pracuje na princípe chôdza na bežeckom páse po dobu 30-tich minút. Problémové partie sa pri tom nachádza v podtlakovej kabíne. Striedavým podtlakom je krv nasávaná do kapilár v podkoží, kde pôsobí ako prepravné médium a odvádza tuk z tukových buniek ku svalom, lebo jedine tam je možné tuk spáliť. V priebehu aplikácie je monitorovaná tepová frekvencia tak, aby sa išlo po celú dobu o aeróbne cvičenie, kedy je spotreba energie hradená z 80% tuky a len 20% tvoria cukry. Výsledkom cvičenia na stroji Vacu Shape je odstránenie celulitídy, redukcia tukových vankúšikov najmä v dolnej časti tela, vyhladenie a spevnenie kože, zlepšenie fyzickej kondície a aktivácie krvného a lymfatického obehu.

Vacu Shape (www.fithanybany.cz)

Najvýstižnejšie môžu fitness centrum Hany Bany opísať samotnej klientky.

"Od úplného začiatku fitka Hany Bany v HK som jeho stálou klientkou. Počas pol roka sa mi vďaka Hany Bany a skvelé spoluprácu nutričné odborníčky Mgr. Lenky Svobodovej podarilo schudnúť 12 kg!! A to len tuku! Mám štyri malé deti a veľmi málo času , ale aj tak všetko ide keď sa chce. Tiež celému tímu Hany Bany veľký dík! Zuzana 29 rokov. "

"Dobrý deň, na Power-platu som bola asi 5x, ale hneď ma to cvičenie oslovilo. Hľadala som niečo iné. Páči sa mi, že je to to dámske! Fitness, príjemné prostredie. Čo sa týka personálu, nemám žiadne pripomienky, na akýkoľvek dotaz reagujú príjemne čo nebýva obvyklé. S pozdravom Pavla P. "

Takže milé dámy, či chcete so sebou niečo urobiť, teraz už viete, kam máte ísť.
Ako to chodí vo fitness centre - rady pre začiatočníkov
Pre tých z Vás, ktoré sa chystajú do fitness centra prvýkrát, tu sú rady, na ktoré by ste nemali zabúdať.

Cvičenia na neznámych posilňovacích strojoch

Ak začínate vo fitness centre a neviete, ako presne niektorý stroj používať, obráťte sa na trénera. V jeho náplni je poradiť a ukázať správny štýl cvičenia. Nemusíte sa ani báť osloviť niekoho zo skúsenejších cvičencov, určite Vám radi poradia. Každý totiž raz začínal, tak ako Vy. To isté však platí aj naopak. Ak uvidíte, že niekto iný zle cvičí, taktne mu ukážte, ako by mal správne vykonávať cvik. Často sa totiž stáva, že ak je človek plne zabraný do cvičenia, zabudne kolikráte kontrolovať správne držanie tela.

Začiatky cvičenia

Nepreceňujte Vašej silu spočiatku posilňovanie, Vaše telo nie je zvyknuté na nový pohyb, nieto s prídavkom závažia. Rozhodne sa nehanbite za to, že začínate s malou záťažou oproti iným. Každý začínal, tak ako Vy. Ak budete to preháňať so záťažou, ľahko zabudnete na správne držanie tela a správnej techniky cvičenia. Najčastejšou chybou je, začať s väčšou záťažou, než zvládnete, a potom sa rôzne krútiť.

Začiatok každého tréningu

Nezáleží na tom, či ste začiatočník, alebo už cvičíte dlhšiu dobu. Na začiatku každého cvičenia je dôležité sa rozohriať. Vyberte si napríklad rotoped, stepper alebo bežiaci pás. Stačí desať minút na takomto stroji. Ak sa nerozhýbete a nezahreje, môže sa ľahko stať, že si natiahnete svaly a môžete si ublížiť. Následne cvičte okolo 30 až 45 minút na posilňovacích strojoch as činkami. Na záver je dobré zaradiť aeróbne cvičenie, a to v prípade, ak si chcete zvýšiť kondíciu, či podporiť chudnutie. Opäť si vyberte buď rotoped, stepper alebo bežiaci pás. Ideálne je vydržať minimálne 20 minút až 45 minút.

Pretrénovania pri cvičení

Pretrénovania sa nemusí vyhnúť ani Vám, a to v prípade, ak nesladíme dostatočný odpočinok a regeneráciu spolu s tréningovým cyklom. Ak telo príliš zaťažíte, alebo ak mu nedopraje dostatočný odpočinok, môžete byť pretrénovania fyzicky, ale aj psychicky. Ako spoznať, ste-li pretrénovania: náhly pokles výkonnosti, nespavosť, bolesť hlavy, depresie, strata chuti do jedla, strata chuti k cvičeniu, bolesť svalov a kĺbov, pocit vyčerpania, nedostatok energie, pokles imunity a ďalšie.

Dôležitosť pitie počas tréningu

Akoukoľvek fyzickou aktivitou, nie inak je tomu u posilňovanie, dochádza k poteniu a strate tekutín v organizme. Je preto dôležité počas športovania dopĺňať vhodné tekutiny, aby nedošlo k dehydratácii. Môžete voliť obyčajnú vodu. Lepšie je však tzv iontový nápoj, alebo voda s rozpustným multivitamín. Pite medzi jednotlivými cvikmi, po malých dávkach. Väčšina fitness centier má aj bar, kde si práve môžete objednať príslušné pitie, kúpiť výživové tyčinky, proteínový nápoj po cvičení apod

Vhodná denná doba na cvičenie

Každý z nás má svoj biorytmus. Niekomu sa lepšie cvičí ráno, inému poobede alebo k večeru. Optimálna doba pre trénovanie je medzi 4 až 6 hodinou popoludní. Popoludní má jedinec vo všeobecnosti väčšiu silu aj lepšia vytrvalosť. Popoludní je tiež najlepšie dobou, ak chcete eliminovať prípadné zranenia. Ste totiž nejbdělejší, Vaša telesná teplota je najvyššia, svaly sú zahriate, pružné. Ak sa rozhodnete cvičiť v neskoršiu dobu, tj po siedmej hodine večernej, môže sa stať, že budete mať problémy s následným zaspávaním, pretože Vaše telo bude vybudenie energiou.


Zdieľajte tento článok prostredníctvom sociálnych sietí: