Spinning k lepšej kondícii a pevnejšie postave

Poznáte cvičenie, ktoré spája zábavu, hudbu, motiváciu a čistú myseľ? Predstavujeme Vám obľúbený spinning, cvičenie, ktoré sa tešia stále väčšej obľube. Pripravte sa, že z Vás doslova bude stekať pot. Prídete Ak mu na chuť, stane sa Vám spinning drogou.


Spinning udrží Vašu fyzičku v každom veku, či už sa jedná o stredné či staršej generácii. Od spinningu očakávajte to, že sa rozhodne nejedná o šport typu golf, biliard atď, tj pokojný šport, pri ktorom sa nezapotíte. Na druhú stranu však nemusíte byť žiadni super trénovaní športovci, aby ste nezvládli spinningovom hodinu.

V čom spinning spočíva

* Spinning vychádza zo základu - hudba, inštruktor, bicykel.
* Tréning je založený na vyšších frekvenciách s nižším odporom záťaže, kopírujúci polohu tela jazdca a nastavenie kolesa ako pri jazde v teréne. Pri jazde sú zapojené nohy, svaly brucha, chrbta, chrbtice.
* Podľa veku, individuálnej výkonnosti cvičenca, lektor reguluje rýchlosť a pomer jazdy v sede a v stoji. Správny lektor pracuje s cvičenci v priebehu celej spinningový lekcie, priebežne u nich opravuje nesprávne vykonanú techniku pri jazde.
* Spinning je skupinové cvičenie, nejedná sa o individuálny šport. V tomto je jeho výhoda, pretože sa navzájom ešte viac vyhecujete k vyššej výkonnosti.
* Spinning nepredstavuje len jeden typ lekcie, naopak sa rozdeľuje pre začiatočníkov až po pokročilých.

V čom spinning nespočíva

* Spinning rozhodne nie je jazda na rotopede.
* Nemusíte sa báť, že po spinningu budete mať stehná ako kulturista. Pri spinningu totiž cvičíte s ľahkou záťažou.
* Spinning nie je dogma, skutočne si môžete záťaž aj intenzitu voliť sami. Nikto Vás nebude nútiť do jednej skupinovej záťaže a intenzity.
* Pri spinningu sa rozhodne nemusíte obávať a hanbiť, že nebudete druhým stačiť. Nikto Vám hlavu neutrhne, ani nebude hanba, keď jednoducho lekciu nedokončíte a zliezať z kolesa predtým.

Fitness club Twister v Ostrave

Spinning vo fitku Twister je jednou z mnohých služieb, ktoré tu môžete navštíviť.

Je tu sportbar, solárium, posilňovňa s aeróbne zónou, cvičí sa tu certifikované programy Spinning, Fitbox, Body Styling, Pilates, Jóga a tiež obľúbená Zumba pod vedením školených inštruktorov. V clubu je k dispozícii príjemný personál, ktorý Vám poradia vo všetkom, čo sa týka Vašu telesnej schránky, kondície a aktívneho odpočinku.

Spinning nezaťažuje kĺbový systém, jeho cieľom je celkové precvičenie svalov nôh, zadku, paží a trupu.

Príďte si zacvičiť, uvoľniť a pobaviť sa do Twister fitness clubu v centre Ostravy!

Priebeh lekcie spinningu

Každá spinningový lekcia je vedená skúseným lektorom. Lekcia prebiehajú na špeciálnych bicykloch, tzv spinner. Každý cvičenec si môže individuálne voliť záťaž, ktorá práve jemu vyhovuje. Tempo určuje rytmický hudobný sprievod.

Na začiatku je tzv rozjazd, pre zahriatie všetkých cvičencov, ktorý trvá zhruba 5 minút. Nasleduje hlavná časť lekcie. Záver každej lekcie spinningu je ukončená veľmi dôležitým strečingom, ktorý trvá približne 5 až 10 minút, aby Vaše zahriate svaly neboli skrátené a preťažené. Nepodceňujte záverečnej pretiahnutie. Je dôležité, aby ste uvoľnili namáhané svaly.

Ak sa budete počas jazdy unavení, nič sa nedeje, spomaľte, zhlboka dýchajte a pridať k ostatným sa môžete kedykoľvek. Rozhodne odpočívať nie je hanba. Vedzte, že nielen začiatočník potrebuje odpočinok. Niekedy jednoducho nie je deň a energia chýba, takže kolikráte aj skúsený cvičenec môže odpočívať. Nikdy však nejazdite bez aspoň minimálnej záťaže. Výnimku však tvoria úvodné zahriatie a záverečnej vyjdenie.

Na spinning príďte s časovou rezervou, zhruba 15 minút pred začatím lekcie, aby ste sa stihli pripraviť, prevliecť a nastaviť bicykel, podľa Vašej výšky. V prípade, že by ste šli na spinning prvýkrát, alebo sa stretli s okolo, ktoré nepoznáte, nehanbite sa požiadať inštruktora lekcie, aby Vám bicykel nastavil sám. Keby ste prišli neskoro, počítajte s tým, že na Vás inštruktor čakať nebude. Keby sa tak stalo, mohlo by sa stať, že sa bude vždy čakať na niektoré cvičenca, a miesto cvičenia by ste len posedávali. To by určite žiadneho zo cvičencov nepotešilo. Počítajte s tým, že po Vašej lekcii môže za chvíľu nasledovať ďalšie lekcie, takže čakanie na oneskorencov nie je možné ani z tohto dôvodu.

Pre koho je spinning vhodný

Kto si chce udržať alebo zlepšiť svoju kondíciu, je pre neho spinning rozhodne dobrou voľbou. Aj keď ste pred tým moc nešportoval, nemusíte sa spinningový lekcie obávať. Je jedno, či ste střízlíci alebo pri tele, ak ste muž alebo žena. Cvičenie je nenáročné na koordináciu pohybov, smeruje k celkovému precvičeniu svalov nôh a zadku, ďalej paží a svalov trupov. Pomocou merača Vašej tepovej frekvencie, môžete sami stimulovať konkrétnu záťaž - rýchlosť, vytrvalosť apod

Spinning ocenia aj vrcholoví športovci, ktorým tiež poskytne vytrvalosť, rýchlosť, výbušnosť, intervalový tréning, ktorý je pre nich veľa dôležitý.

Účinky spinningu

Pri jednej spinningový hodine, ktorá trvá 45 minút (+ cca 10 minút strečingu), priemerne spálite okolo 2200 kJ, tj 400 až 600 kCal, čo je až 12krát viac než pri aerobiku. Už po niekoľkých cvičebných hodinách zaznamenáte úbytok tukových zásob a zlepšenie fyzickej kondície. Pri tomto športe nazaťažujete Vaše kĺby, ako tomu je napríklad pri behu, volejbale, basketbale, aerobiku ai Vďaka spinningu sa pobavíte, zlepšíte náladu, získate lepšiu kondíciu, spevníte postavu, zhodíte kilá, nájdete nových priateľov.

Vhodná strava pred spinning

Pred jazdou, rovnako tak, ako pred každým cvičením nie je vhodné sa veľa najesť. Riskovali by ste tak, že sa Vám počas cvičenia urobí zle. Necvičte však ani na lačno. Dajte si niečo ľahké, treba šalát (zeleninový alebo ovocný), jogurt apod

Vhodné oblečenie na spinning

a spinning sa nemusíte obliekať veľa, čo sa týka množstva oblečenia. Okrem pohodlných športových topánok a ponožiek, si vezmite tričko, najlepšie odvetrávacie, hlavne, aby odpútavalo pot a Vám nebola zima. Ďalej sú veľmi vhodné priamo cyklistické nohavice s vložkou. Nezabudnite si vziať so sebou aj uterák a prípadne bandáž na členok na zápästie a hlavu. Určite oceníte aj ruky (bez prstov), ktoré zaručia jednak Vaše pohodlie, tak bezpečnosť počas cvičenia. Rukavice pohltí vlhkosť a zabráni prípadnému kluzkému povlaku na riadidlách. Ďalej si vezmite so sebou butylku s vodou. Keby ste si vzali obyčajné šortky či kraťasy, mohol by vás časom bolieť zadok.

Dôležitosť tekutín pri spinningu

Počítajte s tým, že pri spinningu vydáte veľa energie i potu. V priebehu cvičenia je dôležité doplniť stratené tekutiny, ideálne iontový nápoj s energizujúcim účinkom, ktorý je priamo určený na doplnenie tekutín počas športového výkonu. Iontový nápoj znižuje pocit únavy, zlepšuje regeneráciu, zabraňuje dehydratácii organizmu. Nápoj obsahuje zmes sacharidov, ktorá zabezpečuje dlhodobo vysokou hladinou energie. Nápoj ďalej obsahuje glukózu, ktorá je zdrojom rýchle energie, fruktózu, ktorá slúži na zabezpečenie obnovy pečeňového glykogénu a maltodextrín zabezpečujúce postupne uvoľňovanie energie. Práve kombinácia glukózy a sodíka je účinným prvkom brániacim dehydratácii. Obsah minerálov a vitamínov dostatočne vyrovná ich úbytok vzniknutý potením v priebehu spinningový lekcie.

Počas jednej lekcie vypite približne 1,5 l tekutín. Možno sa Vám to bude zdať veľa, ale uvidíte, že to zďaleka nie je nemožné vypiť. Pred samotnou jazdou vypite 0,25 l, počas jazdy vypite najväčšiu časť, okolo 1 l tekutín a po jazde vypite zvyšných 0,25 l tekutín.


Zdieľajte tento článok prostredníctvom sociálnych sietí: