Spevnite si telo cvičením Pilates

Patríte medzi tanečníkmi alebo športovca? Chcete si zvýšiť svoju telesnú kondíciu a koncentráciu? Vyskúšajte cvičenie Pilates! Táto cvičebné metóda vznikla pred viac ako 100 rokmi a svoj najväčší rast zažila v 90. rokoch minulého storočia.


Napriek tomu je aj dnes metóda Pilates obľúbená medzi ľuďmi, ktorí si chcú udržať svoju telesnú zdatnosť.

Ako vznikla metóda Pilates?

Autorom tohto cvičenia je nemecký športovec a tréner Joseph Hubertus Pilates, ktorý žil v rokoch 1880-1967. Od detstva bol slabé dieťa a to sa rozhodol zmeniť pomocou cvikov, pri ktorých tvorbe vyšiel z východných a západných učenia, ako je jóga a formy cvičenia starovekého Grécka a Ríma a ďalších. Tieto poznatky uplatnil pri vytváraní cvikov pre pacientov v nemocnici, kde pôsobil za I.světové vojny a neskôr pre tréning policajného zboru.

Jeho kurzy navštevovali v tej dobe známe osobnosti-najmä tanečnice a choreografi. V dvadsiatych rokoch sa Pilates sťahuje do New Yorku, kde zakladá svoje prvé štúdio. Najprv ho navštevovali tanečníci a neskôr aj herci a športovci. Svoje cviky zakladá na správnom dýchanie, ohybnosti a sústredenie. Pomocou metódy Pilates získate spevnenú postavu v súlade s mysľou.

Filozofia Pilates metódy

Uvedomujete si teraz svoj dych? Vnímate pohyby svojho tela? To všetko vás naučí Pilates. Aby ste mohli správne cvičiť Pilates, musíte sa najprv naučiť uvedomiť si činnosť všetkých svalov pri akejkoľvek činnosti. Cvičiť Pilates neznamená len zvládnuť všetky cviky, ale sústrediť sa telom aj mysľou pri každej činnosti. Len tak sa aj po cvičení môžete cítiť vitálny a uvoľnenie.

Pre koho je cvičenie Pilates vhodné?

Na veku ani pohlaví nezáleží. Túto metódu môže cvičiť každý, dokonca aj deti. Trápia vás bolesti chrbta a krčnej chrbtice? Trpíte nadváhou? Aktívne športujete? Vyskúšajte metódu Pilates a zistíte, ako vám môže pomôcť. Pre aktívnych športovcov je táto metóda vhodná ako doplnková činnosť, predovšetkým k takým aktivitám ako je beh, lyžovanie, plávanie a iné. Pre herca a tanečníkmi je táto metóda užitočná na udržanie kondície a koncentrácie. Fyzioterapeutov a lekári je toto cvičenie doporučované ako pokračovanie rehabilitácie. Ľudia, ktorí pracujú často pri počítači, používajú toto cvičenie ako prevenciu pred bolesťami krčnej chrbtice.

Ako sa Pilates cvičí?

Táto metóda sa skladá zo cvikov na spevnenie a vytvarovanie tela. Všetky cviky sú vyvážené a vytvorené tak, aby vychádzali z rovnováhy mysle a svalov. Cieľom cvičenia je zapojiť všetky svaly na tele, aj keď pohyby vychádza z brušných a spodných zadných svalov. Metóda Pilates sa cvičí asi podľa 500-tich cvikov vytvorených JHPilatem. Cviky sa cvičí na podložke alebo na upravenom náradie, ktoré sa podobá hrazdám s doskami alebo rebríky. Plodom vášho cvičenia je potom vypracované telo, pretože cvičenie je veľmi intenzívna.

Ako často cvičiť?

Odporúča sa cvičiť dvakrát až trikrát za týždeň. Hovorí sa, že už po desiatich cvičeniach na sebe spoznáte výsledky a po troch mesiacoch je spoznajú aj ostatní. Všetko záleží na vašom odhodlaní! Niektoré cviky môžete praktizovať aj doma, takže môžete cvičiť kedykoľvek.

Ktoré partie Pilates precvičí?

Potrebujete spevniť chrbtové, ramenná, brušné alebo sedacie svalstvo? To všetko zvládnete pomocou cvičení Pilates. Spevníte a pretiahnete nielen tieto, ale aj ostatné svaly na tele! Navyše získate väčšiu flexibilitu a lepšie držanie tela.

Kde môžem cvičiť Pilates?

Pilates si môžete zájsť zacvičiť do vybraných športových centier. Kurzy sú buď jednotlivé, alebo skupinové. Ku každému klientovi je potreba pristupovať individuálne, takže aj na skupinových kurzoch sa vám bude lektor venovať. Lektori, ktorí učia Pilates musia mať samozrejme zodpovedajúce vzdelanie, pretože metóda Pilates je náročná a pre každého jednotlivca sú vhodné iné cviky. Ak začínate cvičiť, nechajte si poradiť od svojho lektora.

Čo potrebujem k cvičeniu?

Ak sa rozhodnete navštíviť niektoré zo športových centier, zvyčajne nepotrebujete žiadne pomôcky. Ku cvičenie Pilates sa používa špeciálne náradie, ktorými sú vybavené každá centrá. Ak chcete cvičiť samioma alebo ak vaša Pilates štúdio nie je tak vybavené, k niektorým cvikom budete potrebovať veľký gymnastická lopta, kruh alebo pružnú gumu.

Cvičíte Pilates? Poznáte základné princípy Pilates?

Iba znalosť a uplatňovanie princípov Pilates vám zaručí zdravotne bezpečné cvičenie! Sú predpokladom a zároveň nutnosťou pre úspešné cvičenie. Ak je nedodržiavajú, cvičenie vám môže privodiť zdravotné ťažkosti. Pred samotným cvičením sa najprv oboznámte so základnými princípmi a až potom začnite cvičiť! Hlboké dýchanie a správne držanie a postavenie tela počas cvičenia sú základnými princípmi Pilates.

Kto cvičí Pilates zo známych osobností?

Pilates pritiahol do svojho novo vzniknutého štúdia vtedajšej známe osobnosti, ako boli napríklad George Balanchine, Ted Sharon, Martha Graham, Katharine Hepburn, Jean Vanderbilt ... Medzi súčasné známe osobnosti, ktoré zaujala metóda Pilates, patrí Madonna, Barbara Streisand, Sharon Stone, Julia Roberts , Brad Pitt ...

Čo je Jogalates?

Zlúčením prvkov jogy a metódy Pilates vznikol nový cvičebný štýl jogalates. Kombinuje cvikyPilates s jogistickými pozíciami. Kým Pilates sa soutředí prevažne na spevnenie tela a jóga na meditáciu a súlad duše s telom, jogalates je niekde medzi týmito štýlmi. Počas cvičenia cvikov zameraných na napínanie svalov a správne držanie tela si uvedomujete svoje vlastné telo a cviky prispôsobujeme jeho potrebám. Jogalates prevzal z jogy sústredenia, duševné vyrovnanosť a harmóniu, ktorú dosiahnete hlbokým dýchaním a meditáciou. Jogalates obsahuje to najlepšie z jogy a Pilates.

Na ktoré partie je jogalates zameraný?

Cvičenie jogalates vám spevní najmä brušné, chrbtové a sedacie svalstvo. Rovnako ako v joge je kladený veľký dôraz na hlboké dýchanie, pretože práve tak dosiahnete precvičenie aj tých nejzakrnělejších svalov na tele. Pri každom pohybe je potrebné si uvedomiť, ako vaše telo pracuje. Aj zdanlivo jednoduchý cvik sa preto môže stať ťažkým.

Ako sa cvičí jogalates?

Na rozdiel od Pilates sa jogalates necvičí na náradie. Cvičiť môžete na podložke spolu s niektorými pomôckami - loptu, guma ... alebo aj bez nich. Aj keď cieľom cvičenia nie je sformovať postavu, napriek tomu po pravidelnom dlhodobom cvičení sú výsledky vidieť. Úlohou cvičenia jogalates je pomocou správneho dýchania uvoľniť a narovnať svaly v strednej časti tela.

Ako prebieha lekcie jogalates?

Ak sa rozhodnete zájsť do štúdia jogalates, určite to bude pre vás príjemný zážitok. Počas cvičenia pri relaxačnej hudbe vám inštruktor predvedie niekoľko cvikov, ktoré podľa svojich fyzických možností praktizujete. Lekcia zvyčajne trvá niečo cez hodinu. Cvičiť môžete aj doma, ale počúvajte pri tom svoje telo, aby nedošlo k pretiahnutia niektorých svalov.

Viete, že jogu a Pilates cvičí aj Madonna?

Táto populárna osobnosť nedávno odhalila tajomstvo, ako si udržiava svoju postavu. V roku 2003 Madonna uviedla, že pre udržanie a spevnenie svojej postavy - na svoj vek veľmi dobre vyzerajúci, cvičí jogu aj Pilates.


Zdieľajte tento článok prostredníctvom sociálnych sietí: