Rady pre zdravie - zdravá liečba

Dnešný diel pojednáva o problémoch so spaním, o črevnej chrípke, angíne, zápale močového mechúra, hemoroidoch a akné. Inšpirujte sa prírodnými radami, ako liečiť tieto neduhy.


Spánok, problémy so spaním, nespavosť

Základné rady pre dobrý spánok

* Platí, že miestnosť, v ktorej spíme, by mala mať okolo 18 stupňov (v obývacej miestnosti je potom ideálna teplota okolo 21 stupňov).
* Než si ľahnete, mali by sme vyvetrať.
* Ku kvalitnému spánku je nutné ticho a temná miestnosť. Hluk bohužiaľ niekedy nemôžeme ovplyvniť, a tak býva častým rušivým faktorom zdravého a kľudného spánku.
* Lepšie spánok majú tí, kto chodí spať každý deň približne v rovnakom čase a zavedú si určité usínací rituály.
* Čo sa týka cvičenia, odporúča sa skôr ráno alebo v priebehu dňa, pred spaním by sa telo malo upokojiť.
* Posledný kávu si dajte maximálne v 16 hodín, čo sa vzťahuje aj na silný čierny čaj.
* Večer by sme si mali dať už len ľahké jedlá.

Spánok - základné ľudské potreba

Kvalitný spánok je regenerátora nášho organizmu, ale aj duše. Aby mohol správne fungovať náš imunitný systém, vyžaduje si aspoň 5 - 6 hodín spánku každý deň. Kto ponocuje treba už len jednu noc, významne znižuje obranyschopnosť svojho organizmu. Spánok je jednoducho nenahraditeľný.

Zaujímavosť: japonskí vedci tvrdia, že najzdravší spánok zodpovedá dobe 7,5 hodín. Ak spíme menej, alebo naopak príliš dlho, skracujeme si život o niekoľko percent!

Hlboký spánok je pre dieťa nepostrádateľný, zaručuje správny a zdravý rast. Dôležité je dodržiavať určité návyky. Dieťa by malo zaspávať vždy vo vlastnej postieľke, v tme a pokoji. Rituály môžu dieťaťu zaspávaní značne uľahčiť (kúpanie, čítanie rozprávky na dobrú noc, pusa na dobrú noc, večerníček apod).

Na nespavosť môže pomôcť valeriána lekárska

Zlé zaspávania, časté prebúdzanie, nekvalitné spánok - tieto prejavy môže premôcť valeriána lekárska. Pripravte si kúpeľ: asi 25 g sušeného valeriány a rovnaké množstvo levandule (alebo 50 g valeriány, bez levanduľa) prelejte horúcou vodou, 20 minút luhujte a pridajte do kúpeľa.

Chmeľ a banán - pomocníci k vysnenému spánku

Pri nepokojnom spánku si dajte pod hlavu vankúš vyplnený chmeľom (látky kvetových šišiek upokojujú). Pomáha aj chmeľový čaj alebo chmeľová kúpeľ. Chmeľovú kúpeľ je dobré si dopriať maximálne 2 hodiny pred spaním, inak by sa telo až moc prehralo a zaspávania spomalilo. Aby bol totiž spánok kvalitný, teplota tela musí ľahko klesnúť.

Tip: asi 100 g chmeľových šišiek zalejte 2 litre vriacej vody, nechajte štvrťhodinu lúhovať, potom preceďte a pridajte do kúpeľa. Kúpeľ by mal trvať aspoň 10 minút.

Receptom na dlhý a tvrdý spánok je tiež obyčajný banán s mliekom. Látky, obsiahnuté v banáne, upokojujú a navracajú duševnú pohodu. Môžete si treba pripraviť pochúťku v podobe vlažného banánového kokteilu s medom!

Aby sa nám lepšie zaspávalo ...

Údajne pomáha, keď si na nočný stolík položíte nakrájané jablko. Táto praktika by mala byť účinná rovnako tak ako mlieko s medom. Vôňa jablká má upokojujúce účinky a navodzuje ospalosť.

Pre lepšie zaspávanie je dobré vložiť si pod vankúš sušené kvety levandule, alebo na vankúš nastriekať vanilkovou vôňu.

Hlavným problémom, prečo veľa ľudí nemôže zaspať, je stres a problémy. Pomôcť môžu vlašské orechy, ktoré posilní nervy, dodajú energiu a vitamíny.

Pre ľahšie zaspávanie, harmóniu a skľudnenie možno použiť ružový olej (k zakúpeniu v lekárni). Na tieto účely sa kvapka oleja votrie do pokožky na čele.

Medovkový odvar a syr - na únavu a nespavosť

Ak ste unavení, a nemôžete spať, vyskúšajte odvar z medovky (usušenú medovku jednoducho sparíme vriacou vodou a necháte cca. 10 minút lúhovať). Tento odvar má priaznivý účinok aj na žalúdočné a črevné neurózy a je vhodný pri vysokom krvnom tlaku. Oslabenie a únavu zmierni eidam, ementál, alebo syr gouda - dodajú vitalitu a silu.

Ste unavení, prepracovaní a v strese?

Potom si pripravte prírodné alebo obilná kávu. Postup: do 2 dcl vriacej vody pridajte vrchovatú lyžicu kávy, štipku škorice a kardamónu. Varte asi 5 minút a sceďte.

Liečivá sila vôňou-vyberte si tú pravú

* K potlačenie stresu: levanduľa, harmanček, pomaranč, mandarínka.
* Pre dobrú náladu: citrus, cyprusov, jazmín.
* Dodávateľ energie: máte, bazalka, rozmarín, pomaranč, céder, borovica, klinček.
* Keď sme vyčerpaní: levanduľa.
* Pre posilnenie pamäte: medovka, tymian, céder.
* Potlačia ospalosť: citrón, rozmarín, grep.

Črevná chrípka

Naše babičky na črevnú chrípku odporúčajú nastrúhať jablko a po lyžičkách ho zjesť.

Ďalšie radou je živočíšne uhlie - to totiž viaže vodu, alebo ryžová polievka s nastrúhanou mrkvou. Pri črevnej chrípke by sme mali držať prísnu diétu (sucháre, pečivo), naopak absolútne nevhodné je najmä mlieko, tuky a ovocie.

Angína

Pri angíne by sa rozhodne nemalo fajčiť (platí aj pre pasívne fajčenie). Vhodné je kloktať morská soľ - asi pol lyžičky rozpustite v pohári vlažnej vody. Na bolesť mandlí je dobrý horúci roztok (kvety bazy, rebríčka a mäty; v rovnakom pomere). Na angínu údajne pomáha žuť šalviové listy alebo vložiť do úst strúčik cesnaku a prevaľovať ho v ústach.

Tip: pite Vincentka s medom a mliekom.

Pri hnisavé angíne môžu uľaviť tvarohové obklady na krku, ale v tomto prípade je samozrejme nutné vyhľadať lekársku pomoc.

Zápal močového mechúra

Na zápal močového mechúra účinkuje zelený čaj - podporí vylučovanie moču, spaľovanie tukov a zabraňuje prekysleniu žalúdka. V prípade zápalu by sme zelený čaj mali piť ku každému jedlu, a to až 400 ml.

Na zápal močového mechúra sa ďalej doporučujú maliny alebo brusnice zmiešané s jogurtom a osladenej medom.

Vhodný je aj čaj pripravený zo zmesi repíka lekárskeho, žihľavy a šípok.

Pozn: brusnicová šťava a šťava z Brusnice sú prevenciou zápalu močového mechúra.

Ďalšie rada: na zápal močového mechúra pite 6x denne žihľavový čaj. Ten povzbudí obličky, preplachovanie močového mechúra a pomôže od choroboplodných zárodkov. Dezinfekčne pôsobí aj čaj z myrhy všeobecnej.

Hemeroidy

Na hemeroidy pomáha dubová kôra, a to vo forme kúpeľov. Dubový kôra totiž obsahuje trieslovinu, ktorá pôsobí protizápalovo.

Akné

Liečba akné si spravidla vyžaduje upraviť životosprávu. Problematickými potravinami môže byť údenina, horčica, kečup, sladkosti a iné. Základom je jesť zdravo, hlavne veľa ovocia, zeleniny a celozrnného pečiva.

Rada babičiek na akné: zmiešajte asi 10 g harmančeka, 10 g ľanového drveného semienka a 30 g droždia. Každý deň potom rozpustite jednu polievkovú lyžicu tejto zmesi v pohári vody a vypite. Za pár dní by mali byť vidieť výsledky.

Rady pre zdravie

Rady pre zdravie - 1. diel
Rady pre zdravie - 2. diel
Rady pre zdravie - 3. diel
Rady pre zdravie - 4. diel
Rady pre zdravie - 5. diel


Zdieľajte tento článok prostredníctvom sociálnych sietí: