Kvalitné šampóny a prípravky na vlasy

Starostlivosť o vlasy je podmienená aj ročným obdobím. Na jar a na jeseň sú vlasy celkovo menej vystavované nepriaznivým vplyvom, však záťaž bude predstavovať leto a zima. V tejto dobe treba vlasom poskytnúť osobitnú starostlivosť.


V súčasnosti už je na trhu široký výber rôznych druhov šampónov a prípravkov, ktoré iste uspokoja potreby aj najnáročnejších zákazníkov. Existujú špeciálne zamerané prípravky na určitý typ vlasov (suché, mastné, normálne), konkrétnu farbu vlasov, prípravky pre vlasy zľahnuté, nepoddajné, lámavé a poškodené, melírované, farbené, šampóny proti vypadávaniu vlasov, proti lupinám atď

Pod pojmom kvalitný šampón si každý z nás môže predstaviť niečo iné. Pre niekoho je kvalitný šampón taký, ktorý po umytí zanecháva vlasy príjemné na dotyk i na pohľad, pričom zloženie šampónu nie je príliš dôležité. Sú tiež ľudia, ktorí preferujú výlučne prírodné produkty bez obsahu chemických látok a nedajú na ne dopustiť.

Správna starostlivosť o vlasy neznamená len nákup vlasových šampónov a rôznych prípravkov a pravidelnú návštevu kaderníka. Zdravé a krásne vlasy vyžadujú tiež vyživenie zvnútra. Na kvalite vlasov sa samozrejme z veľkej časti podieľa genetika, ale prečo neurobiť maximum, čo je v našich silách, aby boli vlasy čo najkrajšie?

Zvýšená starostlivosť o vlasy v lete a v zime

Starostlivosť o vlasy je podmienená aj ročným obdobím. Na jar a na jeseň sú vlasy celkovo menej vystavované nepriaznivým vplyvom, však záťaž bude predstavovať leto a zima. V tejto dobe treba vlasom poskytnúť osobitnú starostlivosť.

V lete budú vaše vystavené poškodzované slnečnými lúčmi, chlórovanou a morskou vodou a nedostávajú potrebnú dávku hydratácie. Slnečné lúče pôsobia podobne ako fény a žehličky av lete sa už vôbec neodporúčajú používať. Čo tak nechať vlasy prirodzene uschnúť?

Čo sa týka vysúšačov, najmenej škodlivé sú tzv ionizačný fény, ktoré neuberajú vlasom toľko hydratácie. Existujú aj fény s kondicionérom.

V sortimente jednotlivých kozmetických značiek nájdeme ponuku produktov určených osobitne na zimu a na leto.

V lete je určite nevyhnutnosťou vlasová kozmetika s UV filtrom. Možno si zakúpiť aj špeciálne očistné šampóny, ktoré majú za úlohu odstraňovať nečistoty a toxíny (treba po kúpanie v chlórovanej vode, ale aj po namáhavom dni).

V lete trpia vlasy nedostatkom hydratácie, takže sú na mieste vlasové kúry, masky a zábaly.

V zime na vlasy negatívne pôsobí mráz, nedostatok slnka, ale trápi nás aj zelektrizované vlasy od svetrov, pod čapicou sa nám vlasy viac mastia ai Aj tu je na mieste špeciálna vlasová kozmetika.

Vyznáte sa v zložení šampónov a prípravkov na vlasy?

Je pre vás zloženie vlasového šampónu veľkou neznámou? Viete, čo znamenajú zložky v šampónoch a kozmetických prípravkoch na vlasy? Ak nie, tu je malá "lekcie":

Betaín

Jedná sa o prírodnú rastlinnú zložku. Zabraňuje, aby sa vlasy vysoušely a dodáva im ten správny lesk. Je obsiahnutá potrebné v cukrovej repe.

Ceramidy

Sú prirodzene obsiahnuté vo vlasových bunkách. Ceramidy, obsiahnuté vo vlasovej kozmetike, zaisťujú ochranu vlasov, silu, odolnosť, objem, lesk a súdržnosť buniek vlasového vlákna.

Climbazol

Pôsobí najmä proti lupinám.

Dimethiconol

Zaisťuje uhladenie a lesk vlasov po celej jeho dĺžke. Bráni krepovateniu a tým pádom aj poškodeniu vlasov pri česaní.

Keratín

Jedná sa o prírodnú bielkovinu. Vylepšuje štruktúru vlasov, uhladzuje povrch vlasov a regeneruje. Vďaka keratínu sú vlasy oživené, hladké, lesklé a pružné.

Koenzým Q10

Táto látka podobná vitamínom má antioxidačný účinok, bojuje proti starnutiu vlasov a zlepšuje obeh krvi v okolí rastu vlasov.

Kolagén

Regeneruje poškodenú štruktúru vlasu, hydratuje a vyživuje vlas.

Lipidy

Vlas zmäkčujú, chránia a posilňujú.

L - cysteín

Táto aminokyselina zastáva funkciu antioxidantu a pomáha najmä pri poškodených vlasoch. Obnovuje vlasy a tvorbu vlasovej štruktúry.

Avokádový olej

Je zložený z lecitínu, vitamínu A, provitamínu D. Ľahko preniká do vlasovej pokožky, vlasy regeneruje a posilňuje.

Jojobový olej

Chráni vlasovú pokožku pred škodlivými vplyvmi prostredia, vlasy posilňuje a dodáva im lesk.

Lopuchový olej

Dodáva pevnosť vlasovým korienkom, predstavuje ochranu vlasov pred vypadávaním, podporuje rast vlasov, bojuje proti lupinám.

Ricínový olej

Vyživuje pokožku, podporuje rast vlasov, dodáva vlasom lesk.

Silikónový olej

Skladá sa z viacerých dôležitých látok pre starostlivosť o vlasy. Uhladzuje vlas, dodáva lesk, uľahčuje rozčesávanie, má dobrý vplyv na vlasovú pokožku.

Tea - tree olej

Prispieva k optimálnemu pH vlasovej pokožky.

Panthenol, provitamín B

Účinky: hydratácia, vlhkosť, posilnenie, lesk.

Polysacharidy

Hydratujú vlas.

Glykozidy

Sú prirodzeným produktom nášho organizmu na zabezpečenie výživy vlasov. Prípravky s obsahom glykozidov sa dostávajú do vlasových korienkov a posilňujú ich.

Ženšen

Vyživuje, obnovuje vlasové cibuľky, podporuje rast vlasov.

Proteíny

Sú prirodzenou súčasťou vlasu. Proteíny, obsiahnuté v šampónoch, vlasy posilňujú, regenerujú, bojujú proti kyslým antioxidantom, posilňujú vlasovú pokožku.

Rozmarín

Účinky: tonizácia vlasovej pokožky, udržiavanie optimálnej vlhkosti.

Výťažok z aloe

Vyživuje vlasovú pokožku aj vlasy, chráni štruktúru vlasu a pružnosť - najmä pri fénovaní a vystavenie slnečným lúčom.

Výťažok z juky

Posilňuje a chráni vlasové korienky.

Výťažok z morských rias

Účinky: sila, objem, posilnenie, spevnenie.

Výťažok zo sóje

Predchádza lupinám a posilňuje rast vlasov.

Ovocný vosk

Na vlasoch vytvára ochrannú vrstvu.

Aké minerály vlasy potrebujú?

Draslík

Nájdeme ho napríklad v čerstvej zelenine a ovocí (zemiakoch, banánoch, marhuliach, pomarančoch, ...), mäsu, hydine, mlieku av jogurtoch.

Horčík

Keď mu chcete svojmu telu dodať horčík, jedzte zrná, orechy, strukoviny, zeleninu s tmavými listami, kôrovce a mäkkýše.

Chróm

Je obsiahnutý najmä v celozrnných obilninách, zemiakoch, slivkách, arašidové maslo, pivovarských kvasniciach av plodoch mora.

Jód

Na jód sú bohaté ryby, riasy, jódová soľ, cesnak.

Kremík

Kremík nájdeme v morských plodoch, ryžu, sójových bôboch, alebo v zelených druhoch zeleniny.

Mangán

Mangán je obsiahnutý napríklad v obilninách, hrášku, olivách, čučoriedkach, špenátu a orechoch.

Meď

Tento minerál je v pečeni, kôrovcoch, v zelených druhoch zeleniny, zrnách, orechoch, vajciach, kuracím mäsu.

Selén

Nájdeme ho v morských plodoch, mäsu, hydine, ovsených vločkách, hnedé ryžu.

Síra

Doprajte si cibuľu, cesnak, mäso, vajcia, špargľa, morské plody, mliečne výrobky.

Vápnik

Základným zdrojom sú mliečne výrobky (napríklad mlieko, tvaroh, syr), ďalej treba losos, brokolica, mandle.

Zinok

Konzumujte hovädzie a bravčové mäso, hydina, pečeň, vajcia, plody mora (najmä ustrice), syry, orechy, fazuľa, pšeničné klíčky.

Železo

Železo nájdeme v jahňacím a hovädzím mäsu, pečeni, morských plodoch, fazuli, hrachu, listovej zelenine, sušenom ovocí, v pivovarských kvasniciach, pšeničných otrubách ai

Aké vitamíny vlasy potrebujú?

* Vitamín A (retinol)

Je obsiahnutý v petržlen, marhuliach, broskyniach, rybách, mäse, mlieku, brokolici, mrkve, špenáte atď

* Vitamíny skupiny B:

B3 (niacín): listová zelenina, huby, arašidy, orechy, fazuľa, slnečnicové semienka, obilniny, morčacie mäso, ryby, pivovarské kvasnice, ...

B5 (kyselina pantoténová): tmavé mäso, obilniny, pivovarské kvasnice, vaječné žĺtky, zelenina, ryby ai

B6, tj 3 vitamíny - pyridoxín, pyridoxal a pyridoxamin: vaječné žĺtky, kvasnice, obilniny, pečeň, ryby, hydina ai

B8 (cholín): citrusové druhy ovocia, kvasnice, zrná, morské plody, ryby, strukoviny, orechy, jablká, otruby, červená repa, ...

B12 (kobalamín): mäso, vnútornosti, mlieko, vajcia, morské riasy, mandle, huby, sója ai

* Vitamín C

Zdrojom je potrebné citrusové ovocie, kivi, ananás, paradajky, jahody, zelenina, zemiaky, zelené korenie.

* Vitamín E

Nájdeme ho v orieškoch, rastlinnom oleji, sójových bôboch, listovej zelenine, sušených fazuli ai

* Vitamín H (biotín)

Zdrojom sú žĺtky, kvasnice, ryža, mlieko, sója ai


Zdieľajte tento článok prostredníctvom sociálnych sietí: