Gymnastika tváre - self lifting

Robia sa Vám vrásky? Máte kruhy pod očami? Chcete vyzerať mladšie? Skúste gymnastiku tváre. Pri pravidelnom precvičovanie tvárových svalov viditeľne omladne, spevní sa Vám pleť a zmizne aj kruhy pod očami.


Gymnastika tváre nie je náročná, chce to len nájsť chuť k cvičeniu. Ak vytrváte, nebudete ľutovať. V článku sa dozviete ako s celotvárovou gymnastikou začať, koho vyhľadať aj niektoré základné cviky.

Vaša tvár pôsobí ako Vaša vizitka. Ak chcete mať svoju vizitku v čo najlepšom stave, nestačí používať len krémy na spevnenie pleti, ale tiež musíte zapojiť precvičovanie tvárových svalov.

Čo to je tvárová gymnastika čiže self lifting?

Ide o cielené sťahovanie a uvoľňovanie tvárových svalov, ktoré spôsobí, že pleť sa stane hebkú, pružnú a spevnenú. Tvárové svaly napínajú i pri obyčajnej mimike, ale väčšinou je to jednostranné, pretože sa smejete alebo mračíte len jedným spôsobom. Preto sa Vám na určitých miestach tvoria vrásky. Vďaka tvárovej gymnastike zapojíte a precvičíte všetky tvárové svaly. Následne môžete zlepšiť i svoju mimiku a tým zabrániť vzniku niektorých mimických vrások. Pri precvičovaní svalov tváre sa prekrvuje aj pokožka a tým sa zvýši prísun kyslíka do buniek. Svalová a väzivové vlákna sa rýchlejšie regenerujú a pokožka vyzerá mladšie a stáva sa pevnejšia.

Ako s gymnastikou tváre začať?

Ak ste v tvárovej gymnastike začiatočník, je lepšie navštíviť niektorý z kozmetických salónov, ktorý ponúka lekcie v gymnastike tváre. Vysvetlia Vám tu jednotlivé cviky, aj to ako dlho ich máte vykonávať a ako zamedziť vzniku mimických vrások pri cvičení. Ak nemôžete v blízkosti Vášho bydliska nájsť kozmetický salón ponúkajúca túto službu, nezúfajte. Existuje pomerne veľké množstvo príručiek o tvárovej gymnastike pre začiatočníkov, z ktorých si určite vyberiete.

Mimika tváre

Na mimike sa podieľa 21 svalov v tvári a 51 svalov v šiji. Väčšia časť z nich však nevyužívame. Tieto nevyužívané svaly ochabujú a následne ochabuje aj pleť tváre. Gymnastika tváre nezabráni vzniku vrások úplne, tie k starnutiu patrí. Nejde o žiadnu zázračnú liečbu. Gymnastika tváre ale dokáže vznik vrások a ich hĺbku obmedziť. Môže ovplyvniť napríklad vznik nových vrások v oblastiach medzi obočím (spôsobené mračením), či u kútikov úst av okolí očí (spôsobené smiechom).

Ako cvičiť - gymnastika tváre

Výhodou je, že cvičiť môžete aj pri sledovaní televízie, alebo pokojne aj v práci. Najlepšie je však cviky vykonávať ráno a večer vždy po 10 minútach. Začnite pred zrkadlom, aby ste mohli svoju mimiku kontrolovať. Pred cvičením naneste na tvár a krk krém, tým svaly zahrejete a pripravíte na následnú záťaž.

Základné cviky - gymnastika tváre

1. Prepletiete prsty rúk a priložte ich na čelo. Teraz sa snažte zdvíhať obočie. Napätie by malo trvať asi 6 sekúnd, potom svaly asi na 10 sekúnd uvoľnite a následne znovu opakujte. Čelo si držíte, aby sa zamedzilo vzniku mimických vrások. Toto cvičenie je vhodné proti vráskam medzi obočím.
2. Priložte prsty na pleť v okolí očí a zľahka ťahajte smerom nadol. Teraz sa usmejte tak zoširoka ako to len ide. Vydržte tak 5 sekúnd a potom uvoľnite. Cvik opakujte 6 - 8 krát. Prsty v okolí očí zabráni vzniku vrások. Toto cvičenie je vhodné pre posilnenie tvárou.
3. Vykulte oči ako najviac to ide a snažte sa rýchlo žmurkať. Tým podporíte lymfatický obeh a bojujete proti vráskam v okolí očí a proti kruhom pod očami.
4. Našpulte pery ako pri bozku, napnite svaly čo najviac to ide a asi po 6 sekundách uvoľnite. Skúste cvik opakovať dvadsaťkrát. Získate tým plné pery a spevníte ich väzivo.
5. Čo najviac vyplazí jazyk, vydržte tak 6 sekúnd a potom uvoľnite. Opakujte 15 krát. Docielite tým spevnenie krku, podbradku a čeľustí.
6. Teraz Zatnite zuby a súčasne natiahnite krk hore až kým neucítite ako sa Vám napína svalstvo na krku a čeľustiach. Opakujte 15 krát. Týmto cvikom spevníte krčné svalstvo.
7. Privrite oči len na úzku štrbinu. Prsty pritlačte na podočnicový oblúk a napínajte oči proti nim. Opakujte asi 10 krát. Tento cvik precvičuje svaly v okolí očí.
8. Priložte prsty oboch rúk na obočie a tlačte smerom nadol. Obočie tvorí protitlak. Tlačte prsty jemne, aby sa nevytvorili vrásky na čele. Spevníte tak čelo.
9. Predstavte si, že chcete zo stromu zjesť jablko. Zdvihnite hlavu a otvorte ústa a napnite krčné svaly. Vydržte tak 5 sekúnd a uvoľnite. Toto cvičenie posilňuje krčné svaly.
10. Vyslovte hlásku "O" sa pery do krúžku. Napnite pritom čo najviac svaly okolo úst a vydržte asi 5 sekúnd. Potom uvoľnite a opakujte približne 15 krát. Tento cvik je vhodný proti vzniku vrások okolo pier.

Gymnastika tváre - záverom

Cvikov je veľa. Ktoré si vyberiete záleží na tom, ktoré vrásky Vás trápi najviac. Tento súpis základných cvikov slúži len ako uvedenie do toho, čím tvárová gymnastika je.

Ak ste sa rozhodli s celotvárovou gymnastikou začať, rozhodne absolvujte nejaký začiatočnícky kurz v niektorom z kozmetických salónov, alebo si kúpte príručku, napríklad Self-lifting: gymnastika a masáž tváre: za 10 týždňov o 10 rokov mladšia od Camille Volaire, ktorá je priekopníčkou gymnastiky tváre. Rozhodne sa nespoliehajte na videá nahraté na youtube, kde ľudia väčšinou nekvalifikovaní vykonáva gymnastiku tváre.

Pri tvárovej gymnastike je dôležité vytrvať a cvičiť pravidelne, inak svaly znovu začnú ochabovat. Postupne začnete kontrolovať vašu mimiku i pri hovorení a nebudete zbytočne krčiť čelo, alebo nos a tým si spôsobovať zbytočné mimické vrásky.


Zdieľajte tento článok prostredníctvom sociálnych sietí: