Tipy na chudnutie a víkendová diéta

Keď budete brať ohľad na svoj biorytmus, môžete schudnúť až dva kilogramy za púhy týždeň! Musíte však konzumovať vhodné jedlo vo vhodnom čase. Sami uvidíte, že tuk začne pomaly miznúť.


Chudnutie v súlade s biologickými hodinami

Raňajky Aneb správny začiatok

Kto vynecháva raňajky za účelom chudnutie, dosiahne pravého opaku. Náš organizmus si žiada energiu, aby mohol začať fungovať. Ak ignorujete raňajkách, nerozpohybujete svoj metabolizmus. Stavte na zložené sacharidy (celozrnný chlieb alebo müsli, ktoré napomáhajú látkovej výmene a na dlhú dobu zasýti). Pred raňajkovania sa ešte odporúča prechádzka, plávanie či jogging. Ranná aktivita totiž podporuje chudnutie a pôsobí na tukové zásoby.

Výdatný obed-bielkoviny a sacharidy

Obed si vyžaduje bielkoviny a sacharidy. Vhodná je ryba alebo biele mäso v kombinácii so zemiakmi, cestovinami, ryžou. Bez výčitiek svedomia si doprajte aj niečo sladké-v túto dobu ešte môžete.

Netučný večera

K večeru sa hodí taký pokrm, ktorý nie je moc tučný, kalorický a po ktorom nám nebude ťažko od žalúdka. Skvele sa hodí cestoviny, ryby, morčacie mäso, ľahké polievky, dusená zelenina ai Nemali by sme zabudnúť na večerné cvičenie a posilňovanie.

Svačinky-ideálna desiata

Počas dňa si urobte pauzu na 2 svačinky. Na častejšie svačinky zabudnite, pretože by ste narušili rytmus látkovej premeny! Na zahryznutie je ideálne ovocie (čerstvé i sušené), zelenina, celozrnné pečivo, ľahké mliečne výrobky, oriešky a pod I drobnosť vás posilní a uľaví od hladu.
Príklad skladby jedálničku:

Raňajky

Výborné je müsli s ovocím. Tip: Zmiešajte asi 60 g müsli, 100 g ananásu, kiwi, polovicu grepu, trochu kokosovej múčky a 150 ml srvátky.

Obed

Vyskúšajte treba morčacie špíz s varenými zemiakmi. Postup: morčacie mäso nakrájame na kúsky a napichneme na ihly. Poduste zeleninu, pridajte korenie a opečte na troche oleja. Prílohou sú klasické varené zemiaky, alebo zemiaky uvarené v šupke.

Večera

Vhodný je napríklad zeleninový šalát, ku ktorému si môžete dať olivy, kapary, zálievku z nízkotučného bieleho jogurtu zmiešanú s cesnakom alebo bylinkami. Máte radi polievky? Potom si nejakú ľahkú zeleninovú pripravte.

Víkendová diéta

Aj dva odľahčené dni pomôžu v boji s prebytočnými kilogramami a zásobí vás energiou. Tieto dni zasvätím konzumácii ľahkých potravín, ktoré nezaťažujú váš organizmus. Takže sa pripravte na víkend plný ovocno-zeleninových pokrmov, trochy cvičenia a relaxácie. Je potrebné piť dostatok tekutín za účelom prečistenie tela a odplavenie toxických látok. Pri dodržiavaní pitného režimu navyše nebudete mať taký hlad a postačí vám menšie porcie. Ideálna je čistá voda alebo minerálna voda so zníženým množstvom minerálov. Aby nebol pitný režim tak fádny, doprajte si džús zriedený vodou a bylinné čaje.

Recept na víkendovú diétu

K tejto víkendové diéte by ste sa navyše mali každý deň venovať nejakému športu, alebo ísť minimálne na dlhšiu prechádzku. Večer relaxujte a doprajte si kúpeľ.

Prvý deň diéty

* Na raňajkách sa pripravte nízkotučný biely jogurt, zmiešaný s nastrúhanou hruškou a dvoma lyžicami müsli.

* Ku desiatu si dajte pomaranč.

* Na obed urobte miešané vajíčka, prílohou budú uvarené zemiaky a špargľu.

* K popoludňajšie svačince vypite 2 dcl 100% šťavy z paradajok.

* Na večeru naservírujte zeleninový šalát (napríklad zo šalátových listov, mrkvy, reďkoviek, paradajok) ak nemu tvarohový dresing (zmiešajte tvaroh, minerálnu vodu, korenie, petržlenovú vňať, cibuľu).

Druhý deň diéty

* Deň začnite s ľahkým sendvičom (krajec grahamového chleba, nízkotučný tvaroh, nakrájaná celá uhorka).

* Dopoludnia si urobte ešte pauzu na malú desiatu-kivi.

* Na obed prichystajte paprikovou panva-nakrájanú cibuľu a dva strúčiky protlačeného cesnaku orestujte na troche oleja, pridajte nakrájané papriky rôznych farieb, nakrájané sušené paradajky, dochuťte soľou a korením, potom asi 8 minút poduste a podávajte.
* Na desiatu si môžete dať zeleninový vývar a dve paradajky.
* K večeru zjedzte obložený chlieb (krajec chleba, nízkotučný tvaroh, vajcia na plátky, paradajka, list zeleného šalátu)

Chudnete? Neberte to zas tak vážne!

Ak budete stále len myslieť na počet spořádaných kalórií, onedlho už nebudete mať vôbec cit pre to, čo si vaše telo žiada.

Úplne postačí riadiť sa niekoľkými zásadami:

* Odstráňte sa zorného poľa všetko, čo vás láka na jedenie.

* Na menšie hlad sa skúste napiť, malo by to pomôcť.

* Jedzte len vtedy, keď máte skutočne hlad. Niekto má totiž tendenciu jesť z nudy alebo v dôsledku stresu. Všeobecne sa počas dňa odporúča 5 jedál (raňajky, desiata, obed, olovrant, večera) a medzi nimi by sme už nemali nič jesť.

* Jedzte pomaly. Vyčleňte si na jedlo dostatok času, nejedzte vo zhonu.

* Pamätajte, že mozog až za 20 minút príde na to, že je žalúdok už nasýtený, takže s prípadným pridávaním počkajte. Pocit plnosti sa nedostaví ihneď.

* Pravidelne športujte. Odporúča sa potrebné plávanie, jazda na bicykli, ale aj rýchla chôdza!

* Čas od času zhrešia. Máte obrovskú chuť na zmrzlinu alebo dezert? Tak si tú lahôdku doprajte! Prílišné zakazovania má niekedy totiž úplne opačný efekt-až vám povolia nervy, beztak zjete na posedenie treba celú čokoládu. A ak cítite veľké výčitky svedomia, bežte to vysportovat!

Niektoré ďalšie rady ohľadne chudnutia

* Zaveďte si niečo ako "jedálenský denníček". Do neho si zapisujte, kedy ste čo konkrétne zjedli a vypili. Akonáhle do neho nahliadnete, môžete byť naozaj nemilo prekvapení, koľko ste toho vlastne za celý deň spořádali.

* Ak môžete, varte a servírujte si pokrmy sami. Budete sa snažiť variť zdravšie, pretože viete, že jedlo budete neskôr konzumovať.

* Zamerajte sa na zdravé spôsoby varenia-varenie v pare, dusenie. Najhoršie sú vyprážané jedlá. Vynechať tučné "bomby" v podobe chipsov, majonéz, šľahačiek, krémov apod
* "Light" nie je vždy výhra. Tzv. ľahké potraviny neobsahujú totiž cukor, ale umelá zosúladila, ktoré majú neraz skoro rovnakú, alebo dokonca vyššiu energetickú hodnotu.

Časté chyby pri redukcii váhy

* Samotné obmedzenie energetického príjmu: Keď len obmedzíme množstvo jedla, ale nevyvíjíme žiadnu pohybovú aktivitu, síce sprvu chudneme, ale skôr ako tuk nám ubúdajú svaly. Svalov môžeme docieliť len pravidelným posilňovaním, cvičením. Kto bude len jednoducho hladovať, a po čase sa vráti k predchádzajúcemu štýlu stravovania, zakladá si na jo-jo efekt.
* Extrémne pohyb bez úpravy jedálnička: Ľudia na začiatku chudnutie zvyčajne cvičí príliš extrémne, takže nepatrične zaťažujú svoj organizmus a koleduje si o ujmu na zdraví, poškodené kĺby ai

Pravidelné cvičenie a úprava jedálnička sa teda musí dopĺňať!


Zdieľajte tento článok prostredníctvom sociálnych sietí: