Spirulina - účinky pre zdravie

Morské riasy a riasy vôbec sú náročné na prostredie v ktorom žijú. To je tiež dôvod, prečo obsahujú veľa zdraviu prospešných látok a dá sa Konstantovej, že sú zázračným prírodným liekom.


Zdravá spirulina

Súčasťou moderného života sú aj moderné potravinové doplnky a zdravá strava. Najmä v posledných rokoch sa väčšina ľudí zaujíma o svoje zdravie oveľa intenzívnejšie, ako tomu bolo predtým. Nie je teda divu, že naše trhy zaplnili nové druhy potravín alebo potravinových doplnkov. Nezvyklé názvy týchto prostriedkov dosť pripomínajú iné, niekedy dokonca vôbec nesúvisiace slová.

Spirulina - riasa

Čiastočným príkladom je spirulina, morská riasa. Aj keď morské riasy, už podľa svojho názvu, môžu vyvolávať nelibi chute, a ani vzhľad akýchkoľvek morských rias na obľúbenosti nepridá, sa tu jasne potvrdzuje, že čo nie je dobré, je zdravé.

Ale späť k samotnej spirulina, modrozelené riase, ktorý je náročná na dokonalú čistotu prostredia v ktorom žije. Patrí medzi špirálovitej riasy a skutočne vyzerá ako malá špirála - odtiaľ aj názov. Špirálovitým riasam sa dobre darí vo slaných morských vodách, silne vyhrievaných slnkom.

Spirulina - liek na chudnutie

Výskum v roku 1986 preukázali výrazný úbytok hmotnosti u silne obéznych ľudí pri vysokom požívaní týchto morských rias. A aj napriek tomu, že dodnes nie je presne známe, čo všetko konkrétne zapríčiňuje chudnutie, používa sa spirulina niekoľko rokov ako veľmi účinný prostriedok v boji s nadváhou. Dôležitú úlohu tu zohráva skutočnosť, že spirulina je zdrojom aminokyselín a sacharidov, ktoré sa rýchlo vstrebávajú do krvi, kde sa zdvihne hladina cukru a aminokyselín a tak sa mozgu, konkrétne časti hypotalamu, vyšle správa o aktuálnom prísunu energie a dostačujúcim, pokojnom stave. Človek potom nemá pocit hladu, v režime spánku sú aj jeho chuťové bunky. Ona totiž táto morská riasa udržiava potrebnú koncentráciu látok v krvi tak, aby ani v prípade prázdneho žalúdku, nesignalizovala mozgu tento stav. Hypotalamus má za to, že je telo nasýtené.

Ale to nie je všetko. Niektoré aminokyseliny obsiahnuté vo spirulina, napríklad tyrozín a fenylalanín, priamo ovplyvňujú hladinu látok v mozgu, ktoré umožňujú prenos nervových impulzov. Tie potom ovplyvňujú chuť k jedlu, vôľu a dokonca aj náladu. Všetky tieto faktory taktiež zapríčiňujú chuť na sladké, čo je pri chudnutí dosť dôležitý fakt.

Spirulina - dôležité látky

Modrozelená morská riasa však nie je len akýmsi hubnoucím liekom, obsahuje vitamíny, minerály, bielkoviny a ďalšie zdraviu prospešné látky. Vďaka obsahu fytonutrientov a extraktov je vysoko podporovaný imunitný systém a spirulina je tiež prevenciou hneď niekoľkých chorôb a zlepšuje sa tým zdravotný stav organizmu. To je dané bahatým zastúpením dôležitých živín. Uvádza sa dokonca, že 1 gram spiruliny nahradí 1 kilogram zeleniny. Čím môže byť bez obmedzení konstantována, že modrozelená morská riasa je neklamným zázrakom prírody.

Spirulina v histórii

Aj keď v predchádzajúcej dobe úplne nevysvetliteľné dôvody, vedelo sa, že má blahodarné účinky na organizmus bez vedľajších príznakov.

V Číne bola napríklad určená výlučne na podporu fyzického stavu popredných predstaviteľov politickej moci. A všeobecne vo svete sa pridávala do stravy kozmonautov a vrcholových športovcov.

BIELKOVÍN, DNA, RNA

Tým, že je spirulina pestovala iba v prírodných podmienkach, dáva najskor za následok bohaté zastúpenie zdraviu prospešných látok, ako sú bielkoviny, ktoré predstavujú skoro 70% obsahu riasy. Sú ľahko vstrebateľné a základným stavebným materiálom buniek ľudského tela. Pri nedostatku bielkovín sa objavuje únava, zaostáva rast, nechuť, objavujú sa poruchy vodnej rovnováhy v tele. Spirulina obsahuje tiež nukleovej kyseliny DNA a RNA, ktoré sú nevyhnutnými zložkami pre ochranu a prenos genetických informácií.

Spirulina - chlorofyl a ďalšie látky

Logicky vzaté, musí morská riasa obsahovať chlorofyl, bohatý zdroj organického železa. Vďaka tomu sa mu prezýva zelená krv a dôležitú úlohu plní Prene detoxikáciu. Očisťuje krv od škodlivín a nečistôt.

Fyhocyanín

Bohaté zastúpenie má aj menej známa látka fyhocyanín. Ten spomaľuje rast nádorových buniek a posilňuje imunitu organizmu. Preto je veľmi dôležitou zložkou pri liečení rakoviny.

Mavitol

Ďalšie, menej známa látka je mavitol, zložka prispievajúce k vylučovanie moču z tela von a tým patrí k detoxikačné skupine látok.

Cordyceps

Inou dôležitou zložkou pri liečení rakoviny a ako prevencia rakoviny hlavne, je cordyceps, obsiahnutý v morskej riase, veľmi potrebný pre imunitu a udržiavanie organizmu pred zárodkom aj vývojom rakoviny.

Fermety

Niekto už možno počul o fermetech, silne obsiahnutých zložkách spiruliny, urýchľujúci látkovú výmenu v koži a logicky sú preto nesmierne dôležité pri hojení rán, ktoré taktiež urýchľujú. Pomáhajú aj pri trávení a obnovujú nielen tkaniva, ale aj orgány. Každý orgán alebo tkanivo v tele majú svoje vlastné siete fermetů, pretože jeden fermet aktivuje len jeden biochemický proces. A na správne fungovanie je potrebné hneď niekoľko biochemických procesov. Zabijakom fermetů je teplo. Už pri pôsobení nízke teploty sa ich väčšina z potravy stráca. Preto by mali byť niektoré potraviny, najmä tie bohaté na fermety, konzumované surové.

Vitamíny a minerály

No a čo by to bolo za zdraviu prospešnú živinu, bez vysokého obsahu vitamínov a minerálov. V silnom zastúpení sa tu objavujú vitamíny skupiny B, ako je vitamín B1, B2, B3, B5, B6, B9, B12, tiež vitamíy A, E a C. Z minerálov tu nájdeme samozrejme železo, jód, vápnik, sodík, draslík, horčík, meď, zinok, mangán, fosfor, selén, chróm a vanád.

Kyseliny

Spirulina nezaostáva ani za obsahom kyselín. Polonasycené kyseliny, z ktorých gama-linolénová kyselina sa podieľa na znížení tlaku, pomáha pri tukovej výmene, zvyšuje imunitu, podporuje rozvoj buniek, zabraňuje zápalovým procesom a srdcovo - cievnym ochorením. Spirulina obsahuje veľké množstvo už spomínaných aminokyselín. Celkovo je ich v riase 18, z ktorých pre telo úplne nenahraditeľných je hneď 8.

Bohato je tu obsiahnutý aj Beta - karotén.

Spirulina po vegetariánov

Aj keď je verejne známe, že pre zdravie a správne fungovanie tela je nevyhnutná bohatá, pestrá strava, mienky niektorých jedincov to nezmení. Myslí sa tým vegetariáni a najmä vegáni. Aspoň tí by teda mali denne užívať prijíma spirulinu buď v surovom stave, alebo ako tabletkovej doplnok stravy.

Spirulina však využijú aj ľudia s denným príjmom bohatej stravy. Vhodná je pre športovcov, nielen vďaka výtečnému obsahu, ale zemen tým, že nezaťažuje tráviaci trakt, a pritom dodá telu rýchlu energiu a všetky potrebné látky.

Pre koho je vhodná spirulina?

Vynechávať by ju ani nemali ľudia s vysokou pracovnou záťažou a to ako fyzickú tak aj psychickú. Je ako stvorená na uvoľnenie organizmu od stresu a napätia. No a ako už bolo povedané, spirulina je prírodným Zabijakom nadváhy. Je však dôležité, aby dotknutá osoba si skutočne želala zhodiť nadbytočné kilá s dávkovala prijíma spirulinu podľa pokynov doplňujúce informácie, alebo podľa lekára.

Pre prehľad priaznivých účinkov spiruliny:

* Redukuje cholesterol
* Zvyšuje imunitu
* Zabraňuje tvorbe nádorov a redukuje rakovinotvorné bunky
* Má protizápalové účinky
* Udržuje zdravé črevá
* Podporuje správne trávenie
* Povzbudzuje organizmus
* Zlepšuje výkon
* Uvoľňuje napätie a stres
* Pomáha pri hojení rán
* Bojuje s nadváhou
* Očisťuje krv a zlepšuje krvný obraz
* Znižuje krvný tlak
* Spomaľuje starnutie buniek
* Má detoxikačné účinky


Zdieľajte tento článok prostredníctvom sociálnych sietí: