Spirulina - detoxikácia tela

Spirulina je sladkovodná riasa, ktorá svojím zložením dokáže nielen vyživovať organizmus, ale tiež posilniť činnosť príslušných orgánov, zlepšiť kvalitu krvi alebo účinne bojovať s voľnými radikálmi. Nechajte, nech sa stane súčasťou vášho jedálnička!


Spirulina a jej užitočnosť

V prvej časti rozprávania o Spirulina ste sa zoznámili s jej pôvodom, charakteristikou, špecifickými vlastnosťami. Teraz sa zameriame na praktickú časť, ktorá je pre mnohé z nás veľmi dôležitá. Spirulina obsahuje veľké množstvo proteínov, ktoré dokážu zásobovať telo potrebnými živinami, dodáva rad vitamínov a stopových prvkov.

Zameriame sa teda na tieto oblasti:

* Zloženie Spirulina a účinky jednotlivých látok
* Liečba chorôb, prevencia pomocou Spirulina
* Ako chudnúť sa Spirulinou?
* Nežiaduce účinky
* Je Spirulina vhodná pre každého?
* Balenie Spirulina na pultoch

Zloženie Spirulina a účinky jednotlivých látok

Vitamín A

Vitamín A je v tukoch rozpustný vitamín. Je nevyhnutný pre tvorbu tzv rodopsinu, čo je zrakový pigment. Tento napomáha dobrému videnie za nízkeho osvetlenia. Nedostatok tohto vitamínu môže vo finále spôsobiť šeroslepota.

Z tohto dôvodu bol aplikovaný Svetovou zdravotníckou organizáciou pri výžive podvyživených indiánskych detí.

Vitamín B12

Ako ste sa mohli už dočítať v prvej časti tohto rozprávania, vo spiruliny obsahuje významné množstvo vitamínu B12. Ide o vitamín rozpustný vo vode a hlavným zdrojom tohto vitamínu sú živočíšne produkty ako vajcia, mlieko, mäso, syry alebo vnútornosti.

Na nedostatok vitamínu B12 môžu trpieť najmä vegáni alebo tiež vegetariáni, ktorí neakceptujú dostatočné množstvo potravín bohatých na tento prvok. Dostatočné množstvo tohto vitamínu zlepšuje pamäť, koncentráciu,, znižuje riziko srdcových chorôb, eliminuje chudokrvnosť, podporuje správnu telesnú hmotnosť.

U vitamínu B12 vo Spirulina však narážame na problém, že sa vyskytuje prevažne vo forme, ktorá je pre ľudský organizmus nevyužiteľná. Z prieskumov sa zistilo, že príjem tohto vitamínu môže nakoniec blokovať príjem správneho vitamínu B12 do tela. Preto by si mali vegetariáni a vegáni zaistiť aj iný vhodný zdroj vitamínu B12. V prieskumoch sa pokračuje naďalej.

Kyselina gama-linoleová

Táto kyselina sa vyskytuje vo významnom množstve len v malom percente druhov Spirulina. Jedná sa o esenciálne mastnú kyselinu, ktorá v tele napomáha tvoriť prostredia odolné proti zápalom a zmierňovať rast nežiaducich štruktúr.

Pôsobí priaznivo pri ochorení reumatickou artritídou, cukrovke. Druhou nemenej významnou funkciou je priaznivý vplyv na zvýšenie hladiny HDL cholesterolu.

Železo a zinok

Spirulina je bohatým zdrojom železa a zinku. Výskumy preukázali, že prijímanie železa z Chlorela je minimálne rovnako účinné alebo účinnejšie než príjem samotného stopového prvku. Nedostatok železa vedie má za následok zlú krvotvorbu, a to červených krviniek.

Zinok je dôležitý pri raste a vývoji organizmu, ale aj v jeho dospelosti. Jeho nedostatok má za následok zlú hojivost rán, zhoršenie pamäti alebo zmyslové poruchy. Zabezpečuje a podporuje správny pohlavný vývoj a funkciu pohlavných orgánov u môžem.

A aké sú potraviny bohaté na zinok mimo už spomínané Spirulina? Zinok môžete získať z pečene, tmavého mäsa, vaječných žĺtkov, mlieka alebo napríklad z ustríc.

Ostatné prvky

Spirulina je vynikajúcou kombináciou proteínov, stopových prvkov, vitamínov a ostatných látok, ktoré priaznivo pôsobia na zdravie a silu organizmu.

Liečba chorôb, prevencia pomocou Spirulina

1. redukuje cholesterol

- Za pomocou kyseliny gama-linoleovej dochádza k zvýšeniu HDL cholesterolu, alebo tzv "dobrého cholesterolu". Zároveň pôsobí na zníženie LDL cholesterolu, tzv "zlého". Efektívneho účinku možno dosiahnuť aj pri veľmi nízkej konzumácii Spirulina

2. má protivírusový účinok

3. znižuje vysoký krvný tlak

4. dodáva potrebné vitamíny, minerály a živiny

5. pomáha pri cukrovke

6. zvyšuje imunitu organizmu

- Užívaním Spirulina dochádza k celkovému posilneniu imunitného systému, a to ako v rámci tvorby protilátok, tak tiež tvorbe buniek. Ďalej obsahuje silný antioxidant, ktorý má priaznivý vplyv na astmu a zápaly dutín. Fykocianin, modré farbivo, zamedzuje vzniku zápalov a bolestí vzniknutých pri alergiách alebo artritíde.

7. podporuje krvotvorbu

8. je prevenciou chudokrvnosti

9. priaznivo pôsobí na črevnú mikroflóru

- Konzumácia Spirulina má pozitívny účinok na tvorbu prospešnej črevnej mikroflóry, najmä na Lactobacily. Efektívne sa zvyšuje ich množstvo v tráviacej sústave a tým podporuje funkciu trávenie. Príjem Spirulina tiež zlepšuje absorpciu vitamínu B1.

10. detoxikuje obličky

11. je výživovým doplnkom pri podvýžive

12. chráni bunky pred radiáciou

- Táto jedinečná vlastnosť je založená na vedeckom skúmaní. Vedci podávali deťom žijúcim v okolí Černobyle každý deň 5g Spirulina. Príjem takého množstva im zlepšilo celkový zdravotný stav, posilnilo im imunitný systém. Užívanie Spirulina predchádza vzniku rakovinových ochorení, zvlášť v dutine ústnej.

Ako chudnúť sa Spirulinou?

Spirulina je často používaná ako podporný prostriedok pri diétach. Je veľmi zložité určiť, či ak sa podieľa na redukciu hmotnosti alebo nie. Áno, v mnohých prípadoch pomáha, sú prípady, keď zníženie nadváhy nebolo potvrdené.

Základom však zostáva, že pri redukčných diétach sa stravujete nedostatočne. Jedlo, ktoré prijmete, neobsahuje potrebné množstvo živín, ktoré váš organizmus vyžaduje. Preto je vhodné zapojiť Spirulina do jedálnička pre doplnenie vitamínov a minerálov, ale tiež pre podporu tráviaceho systému, ktorý zabezpečí pravidelné vylučovanie.

Kombinácia všetkých týchto efektov má priaznivý vplyv na zdravie a vo výsledku aj na zníženie nadváhy. Je zabezpečená nutričná zložka a zároveň dostatočne efektívne vylučovania.

Nežiaduce účinky

Užívanie tejto riasy môže vyvolať nežiaduce účinky tak, ako iné lieky alebo doplnky zdravej výživy. Je na vás, aby ste vysledovali vedľajšie efekty a následne zvážili prerušenie alebo pokračovanie v užívaní. V tejto veci vám poradí váš lekár alebo výživový poradca.

A aké vedľajšie účinky môžu nastať? Jedny z najbežnejšie uvádzaných sú ťažkosti s trávením, hnačkou, zdvíhanie žalúdka alebo vracanie. Tieto ťažkosti sú často len prechodné, niekedy ani nenastanú. Záleží na citlivosti organizmu.

Ďalej sa môže prejaviť nespavosť alebo stavy úzkosti. Alergické reakcie potvrdené neboli, naopak Spirulina má priaznivý vplyv na liečbu týchto ochorení

Je Spirulina vhodná pre každého?

Spirulina je vhodným doplnkom stravy pre väčšinu z nás. Sú tu ale určitá drobná obmedzenia, na ktoré by ste si mali dávať pozor.

Spirulina je vhodná pre deti i dospelých, je vrelo doporučovaná pre vegánov a vegetariánov, aby doplnili základné zásobu živiť pre správnu funkciu orgánov, pre správnu krvotvorbu. Spirulina sa môže stať aj výborným doplnkom stravy pre dojčiace matky alebo tehotné ženy.

Vždy však sledujte, neprejaví ak sa nežiaduce účinky. Ide najmä o vznik hnačiek alebo zvracanie práve u tehotných žien. Ak by malo dôjsť k týmto reakciám, je vhodne užívanie okamžite pozastaviť.

Balenie Spirulina na pultoch

Na pultoch je k dostaniu rad značiek tejto sladkovodnej riasy v rôznych formách spracovania. Možno zakúpiť prášok, vločky z vysušené riasy, kapsle alebo najviac využívanú formu - tabletky. Tabletky môžete bez problému rozdrviť lyžičkou, aby boli jedlé aj pre deti.

Čo sa týka dávkovania, vždy dodržujte návod na príslušnom balení. Všeobecne platí, že je vhodné skonzumovať 3 až 5 gramov Spirulina denne.

Spirulina - kúsok zdravia

Sladkovodná riasa Spirulina v sebe obsahuje jedinečné množstvo prospešných látok, ktoré by ste mali dodávať vášmu telu každý deň. Ide tiež o čisto prírodný produkt, ktorý nie je toxicky znečistený.


Zdieľajte tento článok prostredníctvom sociálnych sietí: