Kombinovaná strava - podporím zdravie aj štíhlu líniu

Necítite sa dobre, trápi vás jarná únava? Skúšam bez úspechu jednu diétu za druhou? Kombináciou tych správnych potravín uľavíte nielen Vasmu organizmu, budete sa cítiť skvele, ale aj zhodíte nejaké to kilo naviac.


Tajomstvo látkovej výmeny v našom tele

Potraviny, ktoré cez deň zjem, sú pomocou žalúdočných štiav trávené a telo z nich potom prijme všetko, čo potrebuje. Jeme Ak naraz jedlá bohaté na bielkoviny hľa uhľohydráty, potom sa potraviny s obsahom uhľohydrátov dostávajú nestrávené do tenkého čreva. Tenkému čreva pri trávení pomáhajú pečenie, žlčník, pankreas. Ak nevhodne kombinujeme potraviny, je pankreas nadmerne zaťažovaná. Dochádza k spomalenému až neúplnému trávenie. Tím dôjde ku fermentáciou a hnilobe Vďaka pôsobeniu črevnej flóry.

U jedincove, u ktorých prevládajú v jedálničku hotové jedlá, zemiačiky, koláče, pudingy, limonády, alkoholické nápoje ai, sa nemozem cudovat, že ich telo sa bude brániť a bude reagovať bolesťami alebo najrôznejšími chorobami.

Tráviace šťavy by sa nemali po väčšom jedle okamžite riediť vodou. Najlepšie je začať pit hodinu po jedle.

Potraviny v prírodnej forme sú pre dobré trávenie a zdravie premenu látkovej výmeny nenahraditeľné. Pre organizmus je dolezita denný príjem vitamínové, minerálov, stopových prvkov a enzýmov z potravín v prírodnom stave.

Odstraňovanie jedovatých odpadov z tela

Veľká kopa potravín zanechá v našom tráviacom systéme kyslé odpadové látky. Následkom môže byť únava, horšie sústredenie, rychlejsie starnutie ai Pre ďalšie zabránenie akumulovaniu toxických odpadov, voľte potraviny, ktoré dokážem telo odpadu zbaviť. K takymto potravinám prevažne patrí zelenina, ovocie, nové zemiaky, orechy, klíčky.

Vplyv delenej stravy na zdravie

Vďaka delenej strave sú telesné bunky oslobodené z kyslého prostredia a zároveň detoxikovaný. Zaťažujúce odpadové splodiny sa zlikviduje a veľkorysým prijatím vitálnych látok sa vytvorí nové zdravotné rezervy.
Kombinovaná strava má pozitívny vplyv na choroby:

* Nadváha, podváha,
* Vysoký krvný tlak, nízky krvný tlak,
* Zvýšená hladina cholesterolu,
* Opuchom nôh,
* Celulitída,
* Pálením záhy,
* Chronická zápcha,
* Migréna,
* Obličkové kameňa,
* Reumatické ťažkosti.

Rozdelenie potravín na bielkoviny, uhľohydráty a neutrálne

Základné pravidlo v kombinovanej strave znie: nekombinovať spolu potraviny obsahujúce bielkoviny a uhľohydráty. V jednom jedľa možné kombinovať bielkoviny s neutrálnymi potravinami alebo glycidy s neutrálnymi potravinami.

Bielkoviny

* Hovädzie mäso: pečienka, vtáčiky, guláš, bifteky, mleté hovädzie mäso.
* Jahňacie a Baranie: stehno, kotleta, nakladané mäso, pečienka.
* Ryby: všetky čerstvé, neúdené druhy tepelne spracované ako sú losos, makrela, kambala, pstruh, kapor, platejs, kraby, ustrice, štuky, sleď.
* Hydina: kurča, husí, kačka.
* Varené údenárske výrobky salámy (z hovädzieho, teľacieho a hydinového mäsa): pečeňový syr, šunka varená, šunka dusená, párky.
* Vajcia
* Mlieko
* Syry s maximálnou tučnosť 50%
* Sója a výrobky z nej (tofu, jogurt, mlieko a i.)
* Varené paradajky
* Suché biele víno
* Jablčné víno
Uhľohydráty

* Obilím pšenica, raž, jačmeň, ovos, proso, špalda, pohánka, kukurica, klíčky, ryža natural ai
* Výrobky z obilia: celozrnné žemle a chlieb, celozrnné cestoviny, celozrnné koláče a buchty.
* Zelenina: zemiaky, kel.
* Ovocie: banány, zrelé sladké ovocie, datle, figy,
* Med
* Javorový sirup
* Pivo

Neutrálne potraviny

* Nerafinovaná tuky a oleje
* Maslo, margarín
* Smotana, tvaroh, kyslé mliečne výrobky
* Syry s maximálnou tučnosť 60%
* Surové a údené mäsové výrobky ((z hovädzieho, teľacieho a hydinového mäsa): surová šunka, tvrdé salámy, pršut.
* Surové, údené ryby: makrely, losos, sleď, úhor, pstruh, uzenáč, matjesa.
* Zelenina (surová alebo varená): artičoky, avokádo, brokolica, zeler, cibuľa, cukety, čakanka, červená repa, fazuľky, fenikel, hlávkový šalát, hrasok, špargľa, skučeravená kel, kaleráby, kyslá kapusta, surové kel, baklažán, mrkva , uhorky šalátové, uhorky nakladačky, paprika, pór, paradajky surová, ružičkový kel, reďkev, reďkovky, špenát.
* Bylinky (čerstvé i sušené)
* Ovocie: Čučoriedky, nerozširovaním hrozienka.
* Orechy: vlašské, píniové, kešu, pistácie, Lieskovom.
* Olivy
* Huby

Nevhodné potraviny

* Výrobky z bielej múky: ryža, cestoviny, hotové jedlá (palacinky, koláče, zemiakov, langoš ai)
* Konzervy: mäsové, omáčky ai
* Kuchynská soľ
* Cukor, umelé sladidlá
* Bravčové mäso
* Majonéza
* Tvrdý tuk
* Arašidy, gaštany
* Chren
* Ocot
* Hořčica
* Korenie
* Čierny čaj
* Kakao
* Brusnice, rebarbora
* Marmelády, džemy, kompóty

K obaľovanie potravín zo skupiny bielkovín použite mleté orechy, mleté mandle alebo sezamové semienka.

Prechod na kombinovanej stravu

Zmeny v jedálničku a stravovanie vôbec nie je dobré urobit ráz na ráz. Telo musí byť pripravený. Povzbudíte tím látkovej premeny a odstránite jedovaté látky z tela. Vyberte si, či vám bude vyhovovať deň zeleninový alebo deň ovocný.

Zeleninový deň

V tento deň jedzte ľan zeleninu, prevažne surového, maximálne krátko podusené. Pri dusení nie je vhodné použiť tuk ani soľ.

Ovocný deň

V tento deň jedzte akékoľvek sezónne ovocie, s výnimkou banánovej, čerstvých fíg, datlí.

Zásady pre správne a zdravé chudnutie

* Nejedzte súčasne potraviny bielkovinové a uhlohydrátové.
* Nevynechávajte žiadne jedlo.
* Nehladovte.
* Obmedzte silne osolenej alebo osladenej jedlo.
* Dávajte prednosť potravinám bohatým na vlákninu.
* Každé jedlo riadne rozkousejte.
* Počas jednotlivými Susta nepije žiaden nápoj.
* Medzi jednotlivými jedli vypije až 2 litre tekutín.
* Nejedzte kyslé ovocie zároveň s uhľohydráty. Výnimkou sú banány a Čučoriedky.
* V popoludňajších hodinách už nepije čerstvé mlieko, ktoré sa ťažko trávim. Namiesto toho voľte kefír, čmára, kyšky, jogurt.
* Na raňajky voľte ovocia, musli alebo obložený chlieb.
* Na obed voľte medzi bielkovinovým alebo uhlohydrátovým pokrmom. V týždni je dobré zaradiť 2 dni, kedy neje mäso.
* Popoludní, keď klesá hadina cukru v krvi, zjedzte banán alebo ovsené vločky s kefírom či jogurtom.
* V popoludňajších hodinách už nejedzte bielkoviny. Potraviny uhlohydrátové sú popoludní a večer ľahko stráviteľné.
* Večer voľte ryžovej, cestovinové alebo zemiakov pokrmy, teda uhlohydrátové potraviny.

Okrem správne zvolenej kombinácii jedál, Nezabudajte na toľko dolezita pohyb. Stačí aj denný prechadzka na čerstvom vzduchu s partnerom, psíkom, kočíkom ...

Recepty pre kombinované stravu

Žemlička s orechmi a hrozienkami

200 g pšeničnej celozrnnej múky, 100 g múky špaldovej, 100 g smotany, 1 kocka kvasníc, 2 lyžice medu, 3 lyžice hrozienok, nakrájaných 15 polovičiek vlašských orechov, 2 žĺtky, 2 lyžice masla, morská soľ. Pšeničný a špaldová múku zmiešajte, uprostred urobte jamku, do ktorého vleje smotanu s miešanú s 60 ml vody. Do smotany rozdrví kvasnice, pridajte med. Nechajte vykysnúť kvások. Pridajte maslo, trošku osoľte a spracujte cesto. Nechajte vykysnúť na teplom mieste. Nakoniec do vykysnutého cesta pridajte hrozienka a oriešky. Z cesta vytvarujte bochníky, ktoré na plechu potrieme žĺtkom, pečte približne 20 minút pri 170 ° C.

Čučoriedkové koktail

100 g lesných čučoriedok, 2 lyžice javorového sirupu, 400 ml čmára. Čučoriedky rozmixujte s javorovým sirupom a vychladeným cmarom.

Špaldové placky

100 g šrotované špaldovej, 250 ml zelenosivého vývaru, 1 zväzok jarnej cibuľky, 1 / 2 lyžičky tymiánu, 1 žĺtok, morská soľ. Špaldu zalejte zeleninovým vývarom a nechajte po dobu 10 minute mačeta, potom špaldu priveďte do varu, Stiahnite z platne a nechajte ďalších 10 minút odpočívať. Vychladnutí špaldu zmiešajte s nakrájanou cibuľkou, tymiánom, žĺtky a solo. Z cesta tvoria malé placky, ktoré opečieme na rozpálenom oleji.

Špenátová polievka

300 g listového špenátu, 350 ml zeleninového vývaru, veľká cibuľa, strúčik cesnaku, 50 ml smotany, lyžice olivového oleja, bylinková soľ. Očistený a umytý špenát do hrnca, v ktorom si rozohrejeme olej a necháte na ňom zosklovatieť cibule s cesnakom, prilejeme zeleninový vývar a smotanu. Nechajte prejsť Varo, rozmixujte. Polievka dochuťte solo.


Zdieľajte tento článok prostredníctvom sociálnych sietí: