Kombinovaná strava - podporia zdravie aj štíhlu líniu

Necítite sa dobre, trápi vás jarná únava? Skúšate bez úspechu jednu diétu za druhou? Kombináciou tých správnych potravín uľavíte nielen Vášmu organizmu, budete sa cítiť skvele, ale aj zhodíte nejaké to kilo naviac.


Tajomstvo látkovej výmeny v našom tele

Potraviny, ktoré cez deň zjeme, sú pomocou žalúdočných štiav trávené a telo z nich potom prijme všetko, čo potrebuje. Jeme Ak naraz jedlá bohaté na bielkoviny aj uhľohydráty, potom sa potraviny s obsahom uhľohydrátov dostávajú nestrávené do tenkého čreva. Tenkému črevu pri trávení pomáhajú pečeň, žlčník, pankreas. Ak nevhodne kombinujeme potraviny, je pankreas nadmerne zaťažovaná. Dochádza k spomalenému až neúplnému trávenie. Tým dôjde ku kvasenie a hnilobe vďaka pôsobeniu črevnej flóry.

U jedincov, u ktorých prevládajú v jedálničku hotové jedlá, zemiačiky, koláče, pudingy, limonády, alkoholické nápoje ai, sa nemôžu čudovať, že ich telo sa bude brániť a bude reagovať bolesťami alebo najrôznejšími chorobami.

Tráviace šťavy by sa nemali po väčšom jedle okamžite riediť vodou. Najlepšie je začať piť hodinu po jedle.

Potraviny v prírodnej forme sú pre dobré trávenie a zdravú premenu látkovej výmeny nenahraditeľné. Pre organizmus je dôležitý denný príjem vitamínov, minerálov, stopových prvkov a enzýmov z potravín v prírodnom stave.

Odstraňovanie jedovatých odpadov z tela

Veľká kopa potravín zanechá v našom tráviacom systéme kyslé odpadové látky. Následkom môže byť únava, horšie sústredenie, rýchlejšie starnutie ai Pre ďalšie zabránenie akumulovaniu toxických odpadov, voľte potraviny, ktoré dokážu telo odpadu zbaviť. K takýmto potravinám prevažne patrí zelenina, ovocie, nové zemiaky, orechy, klíčky.

Vplyv delenej stravy na zdravie

Vďaka delenej strave sú telesné bunky oslobodené z kyslého prostredia a zároveň detoxikované. Zaťažujúce odpadové splodiny sa zlikviduje a veľkorysým prijímaním vitálnych látok sa vytvorí nové zdravotné rezervy.

Kombinovaná strava má pozitívny vplyv na choroby:

* Nadváha, podváha,
* Vysoký krvný tlak, nízky krvný tlak,
* Zvýšená hladina cholesterolu,
* Opuchy nôh,
* Celulitída,
* Pálenie záhy,
* Chronická zápcha,
* Migréna,
* Obličkové kamene,
* Reumatické ťažkosti.

Rozdelenie potravín na bielkoviny, uhľohydráty a neutrálne

Základné pravidlo v kombinovanej strave znie: nekombinovať spolu potraviny obsahujúce bielkoviny a uhľohydráty. V jednom jedle možno kombinovať bielkoviny s neutrálnymi potravinami alebo uhľohydráty s neutrálnymi potravinami.

Bielkoviny

* Hovädzie mäso: pečienka, vtáčiky, guláš, bifteky, mleté hovädzie mäso.
* Jahňacie a baranie: stehno, kotleta, nakladané mäso, pečienka.
* Ryby: všetky čerstvé, neúdené druhy tepelne spracované ako sú losos, makrela, kambala, pstruh, kapor, platejs, kraby, ustrice, šťuka, sleď.
* Hydina: kurča, hus, kačka.
* Varené údenárske výrobky salámy (z hovädzieho, teľacieho a hydinového mäsa): pečeňový syr, šunka varená, šunka dusená, párky.
* Vajcia
* Mlieko
* Syry s maximálnou tučnosť 50%
* Sója a výrobky z nej (tofu, jogurt, mlieko a i.)
* Varené paradajky
* Suché biele víno
* Jablčné víno

Uhľohydráty

* Obilie: pšenica, raž, jačmeň, ovos, proso, špalda, pohánka, kukurica, klíčky, ryža natural ai
* Výrobky z obilia: celozrnné žemle a chlieb, celozrnné cestoviny, celozrnné koláče a buchty.
* Zelenina: zemiaky, kel.
* Ovocie: banány, zrelé sladké ovocie, datle, figy,
* Med
* Javorový sirup
* Pivo

Neutrálne potraviny

* Nerafinovaná tuky a oleje
* Maslo, margarín
* Smotana, tvaroh, kyslé mliečne výrobky
* Syry s maximálnou tučnosť 60%
* Surové a údené mäsové výrobky ((z hovädzieho, teľacieho a hydinového mäsa): surová šunka, tvrdé salámy, pršut.
* Surové, údené ryby: makrely, losos, sleď, úhor, pstruh, uzenáč, matjesa.
* Zelenina (surová alebo varená): artičoky, avokádo, brokolica, zeler, cibuľa, cukety, čakanka, červená repa, fazuľky, fenikel, hlávkový šalát, hrášok, špargľa, kučeravá kapusta, kaleráby, kyslá kapusta, surové kapusta, baklažán, mrkva, uhorky šalátové, uhorky nakladačky, paprika, pór, paradajky surová, ružičkový kel, reďkev, reďkovky, špenát.
* Bylinky (čerstvé i sušené)
* Ovocie: čučoriedky, nešírenie hrozienka.
* Orechy: vlašské, píniové, kešu, pistácie, lieskové.
* Olivy
* Huby

Nevhodné potraviny

* Výrobky z bielej múky: ryža, cestoviny, hotové jedlá (palacinky, koláče, zemiakovú, langoš ai)
* Konzervy: mäsové, omáčky ai
* Kuchynská soľ
* Cukor, umelé sladidlá
* Bravčové mäso
* Majonéza
* Tvrdý tuk
* Arašidy, gaštany
* Chren
* Ocot
* Horčica
* Korenie
* Čierny čaj
* Kakao
* Brusnice, rebarbora
* Marmelády, džemy, kompóty

K obaľovanie potravín zo skupiny bielkovín použite mleté orechy, mleté mandle alebo sezamové semienka.

Prechod na kombinovanú stravu

Zmeny v jedálničku a stravovanie vôbec nie je dobré urobiť ráz na ráz. Telo musí byť pripravené. Povzbudíte tým premenu látkovú a odstránite jedovaté látky z tela. Vyberte si, či Vám bude vyhovovať deň zeleninový alebo deň ovocný.

Zeleninový deň

V tento deň jedzte len zeleninu, prevažne surovú, maximálne krátko podusenú. Pri dusení nie je vhodné použiť tuk ani soľ.

Ovocný deň

V tento deň jedzte akékoľvek sezónne ovocie, s výnimkou banánov, čerstvých fíg, datlí.

Zásady pre správne a zdravé chudnutie

* Nejedzte súčasne potraviny bielkovinové a uhlohydrátové.
* Nevynechávajte žiadne jedlo.
* Nehladovte.
* Obmedzte silne osolenej alebo osladenej jedlo.
* Dávajte prednosť potravinám bohatým na vlákninu.
* Každé jedlo riadne rozkousejte.
* Počas jednotlivými sústo nepite žiaden nápoj.
* Medzi jednotlivými jedlami vypite až 2 litre tekutín.
* Nejedzte kyslé ovocie zároveň s uhľohydráty. Výnimkou sú banány a čučoriedky.
* V popoludňajších hodinách už nepite čerstvé mlieko, ktoré sa ťažko trávia. Namiesto toho voľte kefír, cmar, kyšky, jogurt.
* Na raňajky voľte ovocia, musli alebo obložený chlieb.
* Na obed voľte medzi bielkovinovým alebo uhlohydrátovým pokrmom. V týždni je dobré zaradiť 2 dni, kedy nejete mäso.
* Popoludní, keď klesá hadina cukru v krvi, zjedzte banán alebo ovsené vločky s kefírom či jogurtom.
* V popoludňajších hodinách už nejedzte bielkoviny. Potraviny uhlohydrátové sú popoludní a večer ľahko stráviteľné.
* Večer voľte ryžovej, cestovinové alebo zemiakové pokrmy, teda uhlohydrátové potraviny.

Okrem správne zvolenej kombinácii jedál, nezabúdajte na toľko dôležitý pohyb. Stačí aj denný prechádzka na čerstvom vzduchu s partnerom, psíkom, kočíkom ...

Recepty pre kombinovanú stravu

Žemlička s orechmi a hrozienkami

200 g pšeničnej celozrnnej múky, 100 g múky špaldovej, 100 g smotany, 1 kocka kvasníc, 2 lyžice medu, 3 lyžice hrozienok, nakrájaných 15 polovičiek vlašských orechov, 2 žĺtky, 2 lyžice masla, morská soľ. Pšeničnú a špaldovú múku zmiešajte, uprostred urobte jamku, do ktorého vlejeme smotanu s miešanú s 60 ml vody. Do smotany rozdrví kvasnice, pridajte med. Nechajte vykysnúť kvások. Pridajte maslo, trošku osoľte a spracujte cesto. Nechajte vykysnúť na teplom mieste. Nakoniec do vykysnutého cesta pridajte hrozienka a oriešky. Z cesta vytvarujte bochníky, ktoré na plechu potrieme žĺtkom, pečte približne 20 minút pri 170 ° C.

Čučoriedkový koktail

100 g lesných čučoriedok, 2 lyžice javorového sirupu, 400 ml cmaru. Čučoriedky rozmixujte s javorovým sirupom a vychladeným cmarom.

Špaldové placky

100 g šrotované špaldovej, 250 ml zelenosivého vývaru, 1 zväzok jarnej cibuľky, 1 / 2 lyžičky tymiánu, 1 žĺtok, morská soľ. Špaldu zalejte zeleninovým vývarom a nechajte po dobu 10 mínu mačeta, potom špaldu priveďte do varu, stiahnite z platne a nechajte ďalších 10 minút odpočívať. Vychladnutú špaldu zmiešajte s nakrájanou cibuľkou, tymiánom, žĺtky a soľou. Z cesta tvorte malé placky, ktoré opečieme na rozpálenom oleji.

Špenátová polievka

300 g listového špenátu, 350 ml zeleninového vývaru, veľká cibuľa, strúčik cesnaku, 50 ml smotany, lyžica olivového oleja, bylinková soľ. Očistený a umytý špenát do hrnca, v ktorom si rozohrejeme olej a necháte na ňom zosklovatieť cibuľu s cesnakom, prilejete zeleninový vývar a smotanu. Nechajte prejsť varom, rozmixujte. Polievku dochuťte soľou.


Zdieľajte tento článok prostredníctvom sociálnych sietí: