Ako získať štíhlejšiu pas

Ktorá z nás by nechcela mať pekné, ploché bruško, bez pretekajúca špičky. Snažíte sa cvičiť a strážiť v jedle, a napriek tomu nie ste spokojná s výsledkom? Ukážeme Vám, ako pomocou tréningu, aeróbneho cvičenia a výživou očakávať pôsobivé výsledky.


Ženy majú sklon k pomalšiemu metabolizmu, majú tiež vyššie percento telesného tuku ako muži. Z toho dôvodu je obzvlášť dôležité venovať pozornosť tomu, čo jete a kedy. S tým správnym jedlom v správnu dobu, sa môžete tešiť na ploché a vyrysované bruško. Ide o to sa zbaviť vrstvy tuku, ktorá bruško skrýva.

Jedzte častejšie

Najčastejším dôvodom, prečo nedostatočne chudnete, je to, že dosť nejete. Hladovanie skutočne nie je tým správnym spôsobom, ako schudnúť. Keď dlho nejete, Vaše telo prepne na núdzový systém a tým zníži rýchlosť metabolizmu na minimum. Telo potom ukladá čo najviac potravy do zásob, aby obdobie hladu prečkal. Držte sa pravidla, že od chvíle, keď sa prebudíte, jedzte každé 2-3 hodiny. Pravidelný prísun jedla výrazne zrýchli váš metabolizmus.

Kombinujte sacharidy s proteínmi

Jednoduché sacharidy (chlieb, biele pečivo, koláče, keksy, cestoviny) spôsobujú výrazné zvýšenie hladiny inzulínu v krvi. Inzulín má v tele na starosti ukladanie tukových zásob. Akonáhle snívate tieto jednoduché sacharidy, rýchlo je strávite, ale rýchlo ich aj uložíte do tukových zásob. Kombinujte teda sacharidy s proteínmi, aby ste dosiahli pomalšieho trávenie. S týmto jedlom sa tiež budete cítiť dlhšie sýti. K pečive, najlepšie celozrnnému si dajte napríklad vaječné bielka.

Nekombinujte sacharidy s tukmi

Nemiešajte v jednom jedle sacharidy s tukmi (zmrzlina, pizza, cestoviny s masovou, syrovou omáčkou, pečené zemiaky s kyslou smotanou, hamburger v žemli, hranolky, steak s zemiaky, zemiaková kaša s maslom, chlieb s maslom, plnotučné mlieko). Pozor aj na sušené ovocie v zmesiach s orieškami, opäť sa jedná o kombináciu cukru s tukom. Keď do tela dostanete naraz sacharidy a tuky, bude iba časť spopolnili a zvyšok sa premení na tukové zásoby.

Sledujte zjedenej množstvo sacharidov

Čo telo nespáli ako palivo, premení sa na telesný tuk, ktorý sa uloží pre prípad hladu. Je dôležité vziať do úvahy, aká je úroveň vašej fyzickej aktivity. Pred rôznymi telesnými aktivitami, a po nich môžete konzumovať sacharidy. Akékoľvek ďalšie sacharidy, ktoré prijmete mimo tento čas, prispejú k množícímu sa telesnému tuku. Cvičíte Ak ráno, doprajte si raňajky s obsahom sacharidov.

Pre znižovanie hmotnosti je dôležitá vyváženosť. V prípade, že jete viac kalórií, ako vaše telo spáli, nemôžete tuk stratiť.

Zamerajte sa na správne sacharidy

Potraviny s vysokým glykemickým indexom (biely chlieb, ovocné džúsy, ryžové koláčiky, sušienky, koláčiky, cukrovinky, zmrzlina) doslova vyvolávajú inzulínovou búrku. Zamerajte sa na potraviny s nízkym glykemickým indexom (ovsené vločky, hnedá ryža, zemiaky, ryžový chlieb). Tieto komplexné sacharidy majú dlhšiu molekulárnej reťazec, ich trávenie trvá dlhšie. Jediná výnimka, kedy môžete jesť potraviny s vysokým glykemickým indexom, je doba tesne po skončení cvičenia.

Ďalším zdrojom cukru, o ktorom veľa ľudia nevedia, je mlieko. Mlieko obsahuje množstvo potrebných látok, ako je vápnik a bielkoviny, ale zároveň aj mliečny cukor laktózu. Preto aj odtučnené mlieko Vám môže prekonať snahu o spaľovaní tukov.

Zaraďte bielkoviny do každého jedla

Môžete jesť väčšie množstvo bielkovín bez toho, aby ste pribrali tuk, zatiaľ čo nadmerné množstvo sacharidov alebo tukov spôsobí, že priberá. Zdroje bielkovín teda zaraďujte do každého jedla.

Skrytie vinníci v strave

Takýto zdanlivo zdravý výber jedla, ako je jogurt a ovsené vločky Vám môže podraziť nohy. Jogurty, prevažne tie s ovocím na dne, často obsahujú tony cukru. Je jedno, ak ide o fruktózový alebo ovocný cukor. Ovsené vločky sú výbornou voľbou, ovšem, ak je jete samotnej. Nie však, konzumujete ak vločky s príchuťami (oriešková, čokoládová, jahodová apod). Nezabúdajte aj na kávu. Doprajete Ak si šálku kávy s umelým sladidlom, je celkom bez kalórií. Ak si dáte však každý deň hrnček latté, Váš úbytok tuku určite zbrzdíte. Dopriavate Ak si alkoholické nápoje, obsahujú obrovské množstvo cukru. Ak sa chcete zbaviť špičky na brušku, nepreháňajte to s alkoholom. Ak sa rozhodnete pre sladidlá namiesto cukru, neprobojujete sa aj tak k štíhlemu pásu. V skutočnosti vďaka umelým sladidlám prijímate viac kalórií, pretože väčšinou prebúdza obrovské chute.

Dávajte si pozor aj na potraviny s nápisom "bez cukru". Hoci naozaj môže byť obsah cukru znížený a nahradený umelým sladidlom, zostáva v produkte väčšinou relatívne vysoký obsah tuku. Ďalšími skrytými zdrojmi tuku a cukru sú najrôznejšie dochuťovadlá (kečup, dressingy).

Pridajte vlákninu do stravy

Vláknina je v diéte veľmi potrebná, pretože pomáha rozhýbať lenivá čreva. Jej trávenie je časovo náročnejšie, čím sa predlžuje pocit sýtosti. Vynikajúci zdroj vlákniny pochádza z malých ľanových semienok. Vlákninu tiež nájdete v celozrnnom pečive, v ovocí, zelenine apod

Vplyv stresu na ploché bruško

Vypuklé bruško môžete mať aj zo stresu. Vypäté situácie spôsobujú uvoľnenie stresového hormónu kortizolu, ktorý narúša rovnováhu metabolizmu a chuti k jedlu. Stabilne vysoká hladina kortizolu spôsobuje postupné hromadenie tuku. Venujte sa preto denne relaxáciu a uvoľnenie.

Nenechajte sa nalákať na väčšie porcie jedla v reštauráciách

V reštauráciách dostávame čoraz väčšie porcie jedla. Aj keď sme už sýti, väčšinou nám to nedá, a jedlo doja. Ak chcete mať svoje bruško pod kontrolou, jedzte skutočne len do prvého pocitu sýtosti, neprejedajte sa.

Vplyv držanie tela na ploché bruško

Ak budete dbať o správne držanie tela, posilňujete a tvarujete tak svoje brušné svalstvo. Navyše vďaka správnemu držaniu tela si Vaša chrbtica zachováva uvoľnenej a vznešené držanie.

Potraviny spaľujúce tuk

Zelenina spaľujúce tuk

* Artičoky,
* Baklažán,
* Brokolica,
* Kaleráb,
* Zeler,
* Cibuľa,
* Čakanka,
* Cesnak,
* Čínskej kapusty,
* Tekvica,
* Hlávkový šalát,
* Huby,
* Hrášok,
* Špargľa,
* Kel,
* Kalerábu,
* Trebuľka,
* Kukurica,
* Karfiol,
* Mrkva,
* Uhorky,
* Paprika,
* Paštrnák,
* Pažítka,
* Petržlen,
* Pór,
* Paradajky,
* Ružičkový kel,
* Reďkovky,
* Žerucha,
* Špenát,
* Kvaka,
* Tekvica,
* Zelené fazuľa,
* Kapusta.

Ovocie spaľujúce tuk

* Ananás,
* Čučoriedky,
* Broskyne,
* Brusnice,
* Citróny,
* Granátové jablká,
* Grapefruit,
* Hroznové víno,
* Hrušky,
* Jablká,
* Jahody,
* Limety,
* Maliny,
* Mandarínky,
* Marhule,
* Nektárinky,
* Černice,
* Papája,
* Pomaranče,
* Rebarbora,
* Ríbezle,
* Slivky,
* Višne,
* Vodný melón.

Bielkoviny spaľujúce tuk

* Biele rybie mäso,
* Hovädzie sviečková,
* Morčacie mäso,
* Kuracie mäso,
* Morský ostriež,
* Nesolené oriešky,
* Slávka jedlá,
* Ulity,
* Treska,
* Vaječné bielky,
* Bravčová sviečková.

Mliečne výrobky spaľujúce tuk

* Nízkotučný tvaroh,
* Nízkotučný tvrdý syr,
* Nízkotučný jogurt,
* Odtučnené mlieko.


Zdieľajte tento článok prostredníctvom sociálnych sietí:



Ako získať štíhlejšiu pas

Turnov 1 Jilemnice Semily Lomnice nad Popelkou Jablonec nad Jizerou Rovensko pod Troskami Rokytnice nad Jizerou 1 Studenec u Horek Vysoké nad Jizerou Rokytnice nad Jizerou 3 Harrachov v Krkonoších Benešov u Semil Libštát Víchová nad Jizerou Mříčná Přepeře Benecko Čistá u Horek Slaná u Semil Bozkov