Ako nestárnout s antioxidantmi

Každý z nás by chcel zostať mladým a nestárnout, nemať vrásky, cítiť sa a vyzerať skvele.Je to ale možné? Ako to urobiť, aby človek zostal čo najdlhšie svieži,príťažlivý, zdravý av plnej sile?Existuje nejaký prostriedok,ktorý nám pomôže udržať si mladosť?


Na samotnom staroba nie je nič tak hrozného. To, čoho sa bojíme, sú problémy, ktoré sa starobou súvisia. Tikání vnútorných hodín nezastavíme. Existujú však spôsoby, ako dátum na našom rodnom liste trochu poupraviť. Starnúť s pôvabom a v prijateľnom zdravia. Ako pomaly alebo rýchlo budete starnúť, je z časti dané dedičnými dispozíciami, ktoré určujú aj to, či sa dožijeme vyššieho, alebo nižšieho počtu rokov. Všetko ostatné ovplyvňuje štýl života, strava a životné prostredie. Samozrejme musíte mať aj trochu šťastia ... Málokto však túžia po dlhovekosti spojené s celkovou telesnou zchátralosti. Preto je nevyhnutné venovať dostatok pozornosti udržiavanie nielen svojich fyzických, ale aj duševných síl.

Antioxidanty skutočne fungujú


Čím viac antioxidantov telo prijme, tým lepšie sa bráni chorobám. Antioxidanty nás chráni proti voľným radikálom, ktoré poškodzujú bunky a urýchľujú ich starnutie. Preto je potrebné udržiavať ich hladinu na takej úrovni, aby nemohli škodiť. Zhubný účinok voľných radikálov podporujú rôzne chemické látky, dym, smog a ultrafialové žiarenie. Ak teda chceme zostať čo najdlhšie mladí, treba nefajčiť, snažiť sa žiť v čistom prostredí a slniečka užívať len s mierou.

Schopnosť potraviny likvidovať radikálmi sa vyjadruje číslom označovaným ako ORAC (Oxygen Radical Absorption Capacity). Najvyššia ORAC majú tmavo alebo výrazne sfarbené druhy zeleniny a ovocia.

Dvadsať zeleninových a ovocných pomocníkov proti starnutiu

  • Kel
  • špenát
  • ružičkový kel
  • lucerna siata
  • brokolica
  • červená repa
  • cibuľa
  • kukurice
  • baklažán
  • brusnice
  • černice
  • jahody
  • maliny
  • slivky
  • pomaranče
  • červené grapefruity
  • čerešne
  • červené hrozno
  • hrozienka

Sedmoro najzdravších byliniek a korenia

  • Cesnak je veľmi účinná prírodná dezinfekcia, ktorá nás chráni pred baktériami, vírusmi a plesňami a zvyšuje oranyschopnost organizmu.
  • Zázvor pôsobí priaznivo na žalúdočné a črevné prostredie. Uplatňuje sa aj pri liečbe reumatických bolestí a pomáha proti nevoľnosti.
  • Rasca uľahčuje zažívania, zmierňuje kŕče a menštruačné bolesti.
  • Chilli obsahuje účinnú látku kapsaicín, ktorá znižuje hladinu cholesterolu v krvi.
  • Škorica zlepšuje krvný obeh, znižuje hladinu cukru v krvi (u diabetikov) a zahrieva organizmus.
  • Kurkuma je v čínskej a indickej medicíne odpradávna používané ako prírodné antibiotikum. Žlté sfarbenie kurkumy spôsobujú látky nazývané kurkuminoidy, uznávané antioxidanty, vraj päťkrát účinnejšie ako vitamín E.
  • Koriander sa používa pre povzbudenie žalúdka a čriev. Údajne tiež zlepšuje činnosť mozgu.

Zamerajte sa na životný štýl

Pestujte jogu. Jóga znižuje krvný tlak, obmedzuje riziko srdcových ochorení, zlepšuje pružnosť šliach a ohybnosť kĺbov a upokojuje myseľ.

Prestaňte fajčiť. Každého druhého silného fajčiara jeho zlozvyk zabíja.

Zbavte sa stresu. Neškodí, ak je krátkodobý; dlhotrvajúci stres ale ničí dušu aj telo. Vysoká stresová záťaž zvyšuje krvný tlak, spôsobuje tráviace ťažkosti a vedie k predčasnému oslabenie imunitného systému.

Nepreháňajte to s vínom. Víno obsahuje antioxidanty, ktoré znižujú hladinu zlého cholesterolu a chráni proti srdcovým chorobám. Pravidelné nemírný pitie (viac ako pohárik denne) ale môže naštartovať rakovinu pažeráka a poškodiť pečeň alebo obličky.

Obmedzte solenie. Soľ zadržiava v tele vodu, takže bojkotuje vašu snahu zhodiť nejaké to kilo. Okrem toho zvyšuje krvný tlak a prispieva tak k vzniku problémov s hypertenziou.

Dôkladne si čistite zuby zubnou niťou. Môže to vyzerať nepravdepodobne, ale spojenie medzi ochorením ďasien a chorobami srdca bolo jednoznačne dokázané.

Strážte si váhu. Každý rok pripraví obezita o život 30 000 ľudí - odborníci ju čo do miery rizika stavia na rovnakú úroveň fajčenia.

Pite mlieko. Predstavuje účinnú zbraň v boji proti srdcovým chorobám, rakovine a mŕtvici. Ľudia, ktorí denne vypijú pol litra mlieka, sú podľa výskumov o 10% odolnejšia voči týmto chorobám ako tí, ktorí ho nepijú.

Vrhnite sa na stredomorskú kuchyňu. Francúzska, grécka a talianska strava plná zeleniny a olivového oleja vraj môže predĺžiť život až o desať rokov.

Obmedzte grilovanie. Príprava jedál za vysokých teplôt vyvoláva tvorbu akrylamidu, karcinogénne látky, ktorá môže vyvolať napríklad rakovinu žalúdka alebo hrubého čreva. Akrylamid vzniká aj pri bežnom pečenie v rúre - čím tmavšia farba chrumkava vypečenej kôrku, tým väčší je obsah jedu v pečínce. U grilovanie sa ale pridávajú aj ďalšie karcinogény, ktoré vznikajú pri odkvapkávaniu tuku na rozžeravené uhlíky.

Postrážte si pevné zdravie

Strážte si tlak

s depresiou choďte k lekárovi

dajte si pozor na cukrovku

všímajte si zmeny na koži

nechajte si skontrolovať oči

dobre živte svoje kosti

pite viac vody

jedzte viac čokolády. Musí to byť ale kvalitná horká čokoláda s vysokým podielom kakaa. To totiž obsahuje polyfenoly, mocné antioxidanty.

Sme to, čo jeme. Vedeli to už starovekí filozofi a súčasná veda ich názor potvrdzuje.
Dobroty, ktoré spomaľujú starnutie

Čaj obsahuje vysoko účinné antioxidanty, obzvlášť zelený.

Všetky druhy orechov sú pre ľudský organizmus prospešné.

Sója znižuje krvný tlak a množstvo cholesterolu a obmedzuje riziko vzniku krvných zrazenín.

Jediná porcie celozrnných výrobkov denne znižuje riziko infarktu.

Tučné ryby obmedzujú rozvoj artritídy.

Udržte si mladú dušu

Zatočte sa stereotypy. Menšie i väčšie zmeny v zabehaných stereotypoch nás osviežujú a spomaľujú starnutie - tvrdia psychológovia.

Neuzatvárajte sa doma. Pevné spoločenské vzťahy sú pre zdravie rovnako dôležité ako cvičenie. Priateľskí ľudia majú silnejší imunitný systém, sú duševne čulejší a žijú dlhšie ako samotári. Často sa smejte. Povzbudí to krvný obeh rovnako ako aerobik. Smiech uvoľňuje cievy, znižuje hladinu stresových hormónov a naopak povzbudzuje produkciu hormónov šťastia - endorfínov.

Radujte sa z malých úspechov. Za úspech, ktorý vás povzbudí, možno považovať aj skvelú sviečkovú alebo úspešne zvládnutý výstup na Praděd. 
Chodievajte na prechádzky do zelene.

Buďte prispôsobiví. Snažte sa vyrovnať s každou životnou situáciou, prijať nevyhnutné straty a ísť ďalej.

Veľa spite ... Nedostatok spánku má rovnaký efekt ako starnutie a môže vyvolávať rovnaké príznaky ako choroby spájané so starobou ... Ale nepreháňajte to. Nadmiera spánku môže viesť k depresiám a duševnej lenivosti.

Dobrí pomocníci z lekárne

  • Vitamín E
  • Echinacea
  • Koenzým Q10
  • Ging biloba
  • Glukosamín sulfát
  • Pycnogenol
  • Betakarotén spolu s vitamínom C
  • Kyselina listová
  • Lycopen

Dobrá kondícia je pre dlhovekosť rozhodujúci


ez ohľadu na váhu a životný štýl. Je lepšie byť silnejší, ale v kondícii, než štíhly výzor. Každá forma pohybu stimuluje tvorbu rastového hormónu, ktorý má vplyv na dobrý stav kostí a kĺbov. Cvičenie tiež pomáha chrániť proti cukrovke a znižuje hladinu stresového hormónu kortizolu. Či už sa rozhodnete pre akýkoľvek šport: chôdzu, pokluse, stúpanie po schodoch, jazdu na bicykli, plávanie, vždy robíte dobrú vec pre svoje zdravie.


Zdieľajte tento článok prostredníctvom sociálnych sietí: