Prokrastinace - chronické odkladanie

Odkladáte vsechno Na poslednú chvíľu? Dôležitý Pracovná úloha vypracovávame deň edited odovzdaním? Chronické odkladanie neni lenivosť. Ide o reakciu na stres spojený s tlakom Na bezchybnosť. IDE o problém, ktorý trápi Veľké percento populácie.


Slovo pochádza z latinského prokrastinace pre crastinus, coz znamená patriaci zajtrajšku.

Prokrastinace: Výrazná chronická Tendencia odkladať plnenie povinností úloh (najmä tech nepríjemných) na neskoršiu dobu. (Zdroj: slovník cudzích slov)

Chronické odkladanie

Odborné SE tento psychologický Problém nazýva prokrastinace. Prokrastinací trpia edited, who nezvláda SE neni schopná prinútiť splniť nejakú povinnosť. Každému SE samozrejme Stane, že niečo odloží Na poslednú chvíľu, na pivo neznamená, trpia chronickým Zo odkladaním.

Ako SE prokrastinace diagnostikuje

Väčšinou sú používané sebepoznávací skaly, Alebo bežný klinický rozhovor. Porovnáva SE plánovaná ČINNOSŤ človeka, so skutočnou činnosťou ktorú vykonal.

Kedy SE objavuje

Prokrastinace SE väčšinou objaví v Mladej dospelosti, v období dvadsiatich rokov Okolo. Uvádza sa, že zhruba 40% populácie nejakou formou prokrastinace niekedy Pocas svojho života prešlo CEZ 20% populácie trpí chronickou prokrastinací. Hovorí o sebe prijať Ö akademickej prokrastinaci. Az 70% študentov trpí týmto psychologickým problémom.

Prokrastinace - bludný kruh

Ľudia trpiaci prokrastinací sebe dostanú do tzv bludného kruhu. Neschopnosť splniť jeden úloha vedie k stresu, ktorý podlamuje sebadôveru desať Vedie k práci pod tlakom. V poslednej dobe stále viac ľudí pracuje z domu, tim sú k prokrastinaci oveľa náchylnejšie. Uvádza sa, že okolo 40% populácie kvôli prokrastinaci utrpelo nejakú ujmu Finančné. Uvádza SE brať, Zo množstvo trpiacich chronickým odkladaním LIDI SE nehybné zvyšuje.

Príčiny prokrastinace

Univerzálny lek Na prekonanie tohto psychického problému neexistuje. Každý odkladá povinnosti z iného dôvodu. Väčšinou prokrastinaci však spustí zle zadanú úlohu, Alebo príliš komplexná úloha, ktorý vedie k obavám, že na daný úlohu nestačíme. Ďalším spúšťačom moze zhotoviť byt nedostatok informácií o danej problematike, alebo nedostatok Casu. Nakoniec sa skončí Tak, že skôr ako sme sklamali nedostatočne odvedenú prác, Tak s úlohou radšej Ani nezačneme.
ĎALŠIE možné príčiny:

* Strach z neúspechu
* Strach z úspechu - pretože úspech vedie k ďalšiemu úlohy k úlohe ik ešte náročnejšiemu
* Strach z neznáma
* Podceňovanie SE
* Strach z Zákaznícke

Typy odkladače

Existujú dva základné typy chronických odkladače, na tzv pohodár tzv nervák.

Pohodár odkladá ČINNOSŤ, pretože ho nebaví verí tomu, že ju zvládne urobiť Bez problémov som na poslednú chvíľu. Energiu teda investuje do niečoho iného av dôsledku mu potom Energia Na zadanú úlohu nezostáva.

Nervák naopak nedokáže odhadnúť ktorý? Casu Preskočených: tajný Na úloha potrebovať nedokáže si prácu rozvrhnúť Dobre. Bojí SE neúspechu, citi pocit vínny. Tim SE dostáva do stavu, kedy zklamává Sama seba, coz ovplyvňuje aj jeho osobný Život.

Paradoxom je, že väčšina odkladače začne Na poslednú chvíľu pracovať edited o Život dokonca môžu dosiahnuť veľmi dobrý výsledok. Tento Výsledok však neodráža ich plné schopnosti. Keby si na uvedomili, došlo Jim, Zo keby Na úlohe pracovali dlhšiu dobu, ich Výsledok podľa Mohol byt ešte lepší ONI o sebe mohli zistiť stav naozaj úspešnými.

Ako s prokrastinací bojovať

Ľuďom trpiacim prokrastinací môžu POMOCI špecializovaní psychológovia, ci svojpomocné terapeutickej SKUPINY. Ak sa s ňou, ALE chcete vysporiadať sami, tu je pár tipov ako s ňou bojovať.

* Zbavte SE problémov s nesoustředěním

Uvedomte si, kedy o sebe prestanete Na zadanú úlohu sústrediť pokúste sebe prinútiť pokračovať v práci. Nesústredenosť JE jedným z prvotných problémov. Ak ju dokážete prekonať, ste na dobrej ceste.

* Úloha si rozdeľte na menšie úseky

Po každom úseku vypracovanom si dajte pauzu Menšie, môžete si dat kafe, Alebo si prečítať noviny. Jednoducho sa snaží prísť na iné myšlienky Na zadanú úlohu SE snažte nemyslieť. Prestávku však zbytočne neprevliekajte. Po každom splnené úseku SE VAM postupne Preskočených: tajný vracať sebavedomie budete získavať chuť úlohu dokončiť.

* Využite Voľný ČAS

Pokiaľ sa počas dňa nudíte, pustite sebe do práce Na úlohy. Aj keby ste pracovali Len Pol hodiny. Navyše JE lepšie využiť nudu, nez SE to neskôr práca nútiť, Reali Na ňu nebudete mit z rôznych dôvodov ČAS.

* Stanovte si priority

Ak mate úloh Viac, rozdeľte si JE Na tie, ktoré nepočkajú Na tie, ktoré toľko neponáhľajú. Mnoho odkladacích totiž odkladá tie úlohy, ktoré sú v Dany ČAS najdôležitejšie najviac ponáhľajú.

* Urobte si poznámky

Spíšte si čo dokedy kamarát urobiť dajte si poznámky na viditeľnom mieste. Po dokončení úlohy si JE skúste vyraďovať, coz muze VAM priniesť istý pocit sebauspokojeniu.

* Zbavte SE vecí, čo Vás rozptyľujú

TOTO JE najväčší problém ľudí pracujúcich doma. Veľmi často podliehajú zvodom televízie, kuchyne Ci Internetu. Z pracovného stola odstráňte všetky zbytočné vecí JE Ak na možné odpojte si aj Internet.

Nezabudnite, prokrastinace neni neriešiteľný problém. Len musíte venovať trochu Energia prekonanie k jeho.


Zdieľajte tento článok prostredníctvom sociálnych sietí: